Lauantai 10.8.2019 (radio)
Keskusta valitsee puoluejohtajan

Keskusta-puolue valitsee pian uuden johtajan. Ehdokkaita on 2. He ovat ministeri Katri Kulmuni ja ministeri Antti Kaikkonen.
Nyt Kulmuni ja Kaikkonen kiertävät eri puolilla Suomea. He keskustelevat politiikasta yleisön edessä.
Ensimmäinen keskustelu oli lauantaina Rovaniemellä. Ehdokkaat kiertävät yhteensä 18 paikkakuntaa.
Keskusta valitsee uuden puoluejohtajan syyskuussa. Edellinen puoluejohtaja Juha Sipilä päätti lopettaa, koska keskusta hävisi vaalit keväällä.
Sukeltaja kuoli onnettomuudessa

Etelä-Suomessa on tapahtunut sukellusonnettomuus. Onnettomuudessa kuoli yksi ihminen.
Onnettomuus tapahtui lauantaina Iso-Melkutin -järvellä. Järvellä oli ryhmä sukeltajia, joista yksi katosi.
Pelastuslaitos tuli paikalle etsimään sukeltajaa. Kun sukeltaja löydettiin, hän oli jo kuollut.
Iso-Melkutin on harrastajasukeltajien suosiossa. Järvi on noin 20 metriä syvä.
Säiliöauto räjähti Tansaniassa

Afrikassa, Tansaniassa on tapahtunut paha onnettomuus. Yli 60 ihmistä kuoli, kun säiliöauto räjähti. Loukkaantuneita on paljon.
Säiliöauto joutui ensin kolariin ja kaatui. Paikalle tuli ihmisiä, jotka yrittivät ottaa talteen säiliöauton polttoainetta. Silloin säiliöauto räjähti.
Räjähdyksen syy oli ehkä tupakka. Tuli ehkä tarttui tupakasta polttoaineeseen, joka räjähti.
Taifuuni iski Kiinaan

Myrsky on iskenyt Kiinaan. Myrskyssä on kuollut ihmisiä.
Myrsky on trooppinen hirmumyrsky eli taifuuni. Taifuuni on saanut nimen Lekima.
Lekiman sateet ja tuulet ovat katkaisseet sähköjä ja kaataneet puita. Myös taloja on romahtanut.
Kiinan viranomaiset siirsivät yli miljoona ihmistä turvaan, kun Lekima lähestyi Kiinaa.
Rammstein esiintyi Tampereella

Kuuluisa saksalainen bändi Rammstein on viikonloppuna Tampereella. Rammsteinilla on Tampereella 2 konserttia.
Ensimmäinen konsertti oli perjantaina, toinen on tänään lauantaina. Molemmissa käy noin 30 000 ihmistä.
Rammstein esittää metallimusiikkia. Rammsteinin konsertti on aina iso show, jossa tuli on tärkeässä osassa.
Rammstein perustettiin jo 25 vuotta sitten.