Lauantai 1.8.2020

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Kuinka isoja tilaisuuksia nyt voi järjestää?

Oikea vastaus:

Tosi isoja, tilaisuuksissa saa nyt olla yli 500 ihmistä.

2.Miksi koronarajoituksia puretaan?

Oikea vastaus:

Uusia koronatartuntoja on tullut enää vähän.

3.Kuinka monta uutta koronatartuntaa raportoitiin lauantaina?

Oikea vastaus:

11.

4.Miksi on tärkeä kehittää koronarokotetta?

Oikea vastaus:

Koronavirus voidaan pysäyttää vain rokotteen avulla.

5.Milloin suomalainen koronarokote on ehkä valmis?

Oikea vastaus:

Ensi vuoden syksyllä.

6.Mitä Venäjän terveysministeri kertoi?

Oikea vastaus:

Hän kertoi, että venäläistä koronarokotetta aletaan antaa ihmisille ehkä jo tänä syksynä.

7.Mistä suomalainen nainen palasi lauantaina lasten kanssa?

Oikea vastaus:

Al-Holin leiriltä.

8.Minkälainen paikka se on?

Oikea vastaus:

Siellä asuu Isis-terroristien perheenjäseniä.

9.Miksi asia kiinnostaa poliisia?

Oikea vastaus:

Poliisi haluaa tietää, tekivätkö suomalaiset naiset rikoksia Isisin alueella tai onko heistä nyt vaaraa Suomelle.

10.Missä järjestetään Kaljakellunta?

Oikea vastaus:

Vantaanjoella.

11.Mikä on tapahtuman idea?

Oikea vastaus:

Idea on kellua kumilautoilla ja juoda kaljaa.

12.Pitääkö lähipäivinä varoa voimakasta auringonsäteilyä?

Oikea vastaus:

Ei tarvitse, koska lähipäivinä sataa vettä.

Tarkista vastaukset

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Yle Uutiset selkoruotsiksi

Nainen työpöydän ääressä.

Kuuntele ja lue Yle Nyheter på lätt svenska

Ann-Lis Fredriksson kertoo uutisista selkoruotsiksi

Anna matkavinkki Egenlandille!

Egenlandin juontajat Hannamari Hoikkala ja Nicke Aldén seurassaan suolentisjoukkue Kivenlahden Kireet suolentopallon MM-kisoissa Haukivuorella.

Ylen matkaohjelma Egenland etsii kivoja matkakohteita eri puolilla Suomea.

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä