Lauantai 23.10.2021
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mikä on syy siihen, että ruoka-avun tarve on kaksinkertaistunut?
Oikea vastaus:
Korona-aika.
2.Kuinka monta ihmistä Suomessa on ruoka-avun varassa?
Oikea vastaus:
200 000.
3.Miksi monet vähävaraiset lapsiperheet ovat hakeneet ruoka-apua?
Oikea vastaus:
Kouluruokaa ei saanut.
4.Kuka on Anne Koivisto?
Oikea vastaus:
Muistisairauksien professori.
5.Mikä on yleisin muistisairaus?
Oikea vastaus:
Alzheimerin tauti.
6.Kuinka kauan Alzheimerin tauti voi edetä ilman oireita?
Oikea vastaus:
Jopa parikymmentä vuotta.
7.Kuka on Maria Ohisalo?
Oikea vastaus:
Sisäministeri ja vihreiden puheenjohtaja.
8.Ketkä ovat häiriköineet koulujen pihalla?
Oikea vastaus:
Koronakriitikot.
9.Miksi ravintoloita on häiritty?
Oikea vastaus:
Ne ovat vaatineet asiakkailta koronapassia.
10.Mitä uutta poliisi on kertonut ampumatapauksesta elokuvan kuvauksissa?
Oikea vastaus:
Ampuma-aseessa oli oikea luoti.
11.Kuka ampui kuolettavan laukauksen?
Oikea vastaus:
Näyttelijä Alec Baldwin.
12.Koska Suomeen leviää sateita?
Oikea vastaus:
Sunnuntai-iltana.