Lauantai 23.1.2021
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mitä Suomi yrittää estää uusilla rajoituksilla?
Oikea vastaus:
Suomi yrittää estää sen, että muuntunut koronavirus leviää Suomessa.
2.Mitä tapahtuu työmatkaliikenteelle Suomen rajoilla?
Oikea vastaus:
Työmatkaliikenne Suomeen loppuu melkein kokonaan.
3.Milloin rajoitukset ovat voimassa?
Oikea vastaus:
Ne alkavat ensi keskiviikkona ja jatkuvat 25. helmikuuta asti.
4.Mitä mieltä Viro on Suomen uusista rajoituksista?
Oikea vastaus:
Viron mielestä ne ovat liian tiukkoja.
5.Minkä alan virolaisiin työntekijöihin Suomen uudet rajoitukset vaikuttavat?
Oikea vastaus:
Ne vaikuttavat esimerkiksi virolaisiin rakennusalan työntekijöihin, jotka eivät pääse kulkemaan rajan yli.
6.Mikä viivästyttää Suomen koronarokotuksia?
Oikea vastaus:
Lääkefirma AstraZenecan ongelmat.
7.Milloin terveiden aikuitsen koronarokotukset alkavat Suomessa?
Oikea vastaus:
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ei pysty sitä vielä sanomaan.
8.Missä on ollut isoja mielenosoituksia?
Oikea vastaus:
Venäjällä.
9.Mistä mielenosoittajat ovat suuttuneet?
Oikea vastaus:
He ovat suuttuneet siitä, että poliisi on pidättänyt oppositiojohtaja Aleksei Navalnyin.
10.Miksi Aleksei Navalnyi oli Saksassa?
Oikea vastaus:
Häntä hoidettiin Saksassa myrkytyksen takia.
11.Missä päin Suomea sataa lunta sunnuntaina?
Oikea vastaus:
Maan keskiosassa.
12.Mihin lumisateita tulee sunnuntain ja maanantain välisenä yönä?
Oikea vastaus:
Itä- ja Etelä-Suomeen.