Lauantai 24.12.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Missä on julistettu joulurauha?
Oikea vastaus:
Turussa.
2.Kuka luki julistuksen?
Oikea vastaus:
Protokollapäällikkö Mika Akkanen.
3.Millä vuosisadalla julistus luettiin Turussa ensimmäistä kertaa?
Oikea vastaus:
1300-luvulla.
4.Minkä rakennuksen parvekkeelta julistus luettiin?
Oikea vastaus:
Brinkkalan talon.
5.Mihin Suomen tunturikeskukseen matkustaa enemmän suomalaisia?
Oikea vastaus:
Levin tunturikeskukseen.
6.Ketkä järjestävät Hyvä Joulumieli -keräyksen?
Oikea vastaus:
Suomen Punainen Risti ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto.
7.Mikä on lahjakortin arvo?
Oikea vastaus:
70 euroa.
8.Kuka järjesti yksinäisten joulujuhlan?
Oikea vastaus:
Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö.
9.Missä juhla oli?
Oikea vastaus:
Helsingin Messukeskuksessa.
10.Milloin on tapaninpäivä?
Oikea vastaus:
Maanantaina.