Lauantai 28.1.2023
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mistä Suomi ja Ruotsi ovat neuvotelleet Turkin kanssa?
Oikea vastaus:
Suomen ja Ruotsin jäsenyydestä puolustusliitto Natossa.
2.Miksi Turkki suuttui Ruotsille?
Oikea vastaus:
Ruotsissa järjestettiin mielenosoitus, jossa poltettiin Koraani.
3.Milloin neuvottelut jatkuvat ulkoministeri Haaviston arvion mukaan?
Oikea vastaus:
Turkin vaalien jälkeen.
4.Kuka moittii Kelaa?
Oikea vastaus:
Muistiliitto.
5.Miksi se moittii Kelaa?
Oikea vastaus:
Kela lopettaa kurssit, joilla annetaan sopeutumisvalmennusta muistisairaille.
6.Luottaako suurin osa suomalaisista taksiliikenteeseen?
Oikea vastaus:
Ei luota. Vain 40 prosenttia uuden kyselyn vastaajista luottaa taksiliikenteeseen.
7.Mitä Pihabongauksen osallistujat tekevät?
Oikea vastaus:
He seuraavat lintuja kotipihalla tunnin ajan .
8.Kuka kerää tiedot Pihabongauksen osallistujilta?
Oikea vastaus:
Lintujärjestö Birdlife.
9.Millainen päivä sunnuntaista tulee?
Oikea vastaus:
Poutainen ja osin aurinkoinen.
10.Miksi maanantaina voi olla huono ajokeli?
Oikea vastaus:
Silloin lunta sataa monin paikoin yli 10 senttimetriä.