Lauantai 5.12.2020
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mitä ongelmia vanhusten koronarajoituksissa ehkä on?
Oikea vastaus:
Ne ovat ehkä osin lainvastaisia.
2.Mitä tällaisia rajoituksia vanhuksilla on ollut?
Oikea vastaus:
Vanhus ei ole päässyt hoivakodissa ulos tai vanhus ei ole saanut tavata omaisia.
3.Kuka oli vieraana Ylen Ykkösaamu-ohjelmassa?
Oikea vastaus:
Puolustusministeri Antti Kaikkonen.
4.Onko Pohjanlahden turvallisuustilanne muuttunut pysyvästi?
Oikea vastaus:
Ei vaan Itämeren turvallisuustilanne on muuttunut.
5.Milloin se muuttui Kaikkosen mielestä?
Oikea vastaus:
Se muuttui vuonna 2014.
6.Mistä kolmesta maasta USA ehkä vähentää sotilaita?
Oikea vastaus:
Somaliasta, Afganistanista ja Irakista.
7.Milloin USA vetää sotilaita Somaliasta?
Oikea vastaus:
Ensi vuoden (2021) alussa.
8.Missä itsenäisyyspäivän lipunnosto järjestetään tänä vuonna?
Oikea vastaus:
Se järjestetään Hämeenlinnassa.
9.Onko presidentinlinna tyhjä sunnuntaina?
Oikea vastaus:
Ei, siellä on esiintyjiä ja Yle näyttää sieltä ohjelmaa.
10.Missä voi sataa sunnuntaina tihkusadetta?
Oikea vastaus:
Etelä-Suomessa.
11.Onko sunnuntaina pakkasta?
Oikea vastaus:
Ei ole pakkasta. Sääennusteen mukaan lämpötila on 0....+7 astetta.