Lauantai 8.10.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mitkä alueet Kertšinsalmen silta yhdistää?
Oikea vastaus:
Se yhdistää Krimin niemimaan ja manner-Venäjän.
2.Miksi silta on tärkeä Venäjälle?
Oikea vastaus:
Se on tärkeä huoltoreitti Krimille.
3.Kuinka vanha Kertšinsalmen silta on?
Oikea vastaus:
Se on vähän yli 4 vuotta vanha.
4.Mitä ukrainalaiset tykkäävät siitä, että silta vaurioitui?
Oikea vastaus:
Ukrainalaiset ovat iloinneet, että silta vaurioitui.
5.Mitä on tiedustelutieto?
Oikea vastaus:
Se on tietoa, jota eri maiden armeijat keräävät.
6.Antaako Suomi Natolle tiedustelutietoa?
Oikea vastaus:
Kyllä.
7.Mitä Turun ja Rauman telakat ovat pyytäneet valtiolta?
Oikea vastaus:
Hätärahoitusta.
8.Ovatko molemmat telakat saaneet valtiolta hätärahoitusta?
Oikea vastaus:
Rauman telakka on saanut. Turun telakka neuvottelee hätärajoituksesta.
9.Millainen sienisato on Lapissa?
Oikea vastaus:
Tosi hyvä.
10.Millainen sienisato on Helsingissä?
Oikea vastaus:
Tosi huono.
11.Paistaako aurinko sunnuntaina?
Oikea vastaus:
Kyllä, mutta iltapäivällä tulee pilviä lännestä.
12.Kuinka lämmintä on Etelä-Suomessa?
Oikea vastaus:
13 astetta.