Luksian opiskelijat esittelevät: rakennusala

(Video käynnistyy, kun klikkaat kuvaa.)

Luksian ammatillisen koulutuksen opiskelijat esittelevät eri koulutusaloja. Luksia on Länsi-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä.

Tällä kertaa tutustumme rakennusalaan. Opiskelija voi suorittaa esimerkiksi verhoilu- ja sisustusalan perustutkinnon.

Valma-koulutuksen opiskelija Önder Sahin haastattelee opettaja Kai Wahlmania ja opiskelija Ineta Melneä. Melne on kotoisin Latviasta, ja hän muutti Suomeen vuonna 2014. Melnen koulutus alkoi syyskuussa 2017, ja se loppuu elokuussa 2018. Tämä on tutkintoon valmistavaa koulutusta. Sen jälkeen Melne suorittaa vielä näytöt asiakaskohteissa.

Videon haastattelija Önder Sahin on Luksian Valma-ryhmän opiskelija. Hän aloitti Valma-koulutuksen elokuussa 2017. Valma-ryhmässä hän valmistautuu ammattiopintoihin. Önder Sahin on kotoisin Turkista. Hän muutti Suomeen marraskuussa 2014.

Haastattelut: Luksian ammatillisen koulutuksen opiskelijat

Kuvaus: Antti Lähteenmäki/Yle

Editointi: Tiia Schwartz/Yle

Katso myös nämä videot

sosiaali- ja terveysala

liiketalousala

kiinteistönhoitoala

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 15.05 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Luksian opiskelijat esittelevät eri alojen ammattikoulutusta

Kameramies kuvaa opiskelijoita.

Rakennusala

Sosiaali- ja terveysala

Liiketalousala

Kiinteistönhoitoala

Tulin Suomeen

Kaksi naista istuu lähekkäin ja hymyilee

Satu Leiskon uudessa selkokirjassa maahanmuuttajat kertovat elämästä Suomessa.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Suomi-koulut

Maila Eichhorn

Vuosi kotoutumiskoulutuksessa

Kuva Luksian videoblogisarjan lopetusjaksosta.

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä