Maanantai 11.6.2018 (radio)
Singaporen tapaaminen
USA:n ja Pohjois-Korean johtajien tapaaminen alkaa Singaporessa. Tapaaminen on tiistaina.
USA:n presidentti Donald Trump ja Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un keskustelevat aluksi kahdestaan. Mukana ovat vain tulkit. Sen jälkeen kokoukseen osallistuu enemmän ihmisiä.
Trump ja Kim keskustelevat Pohjois-Korean ydinaseista. USA haluaa, että Pohjois-Korea luopuu ydinaseista.
Maailmalla jännitetään, miten tapaaminen onnistuu. Kukaan ei osaa sanoa, mitä Trump ja Kim ajattelevat tai aikovat tehdä. He ovat tosi epätavallisia johtajia.
Köyhät eläkeläiset

Täällä Suomessa monilla eläkeläisillä on liian vähän rahaa. Tieto on uudesta kyselystä, jonka vastaajat olivat eläkeläisiä.
Kyselyssä puolet eläkeläisistä sanoi, että heillä on vaikeuksia saada rahat riittämään. Noin 10 prosenttia eläkeläisistä sanoi, että heillä on isoja rahaongelmia. Osa eläkeläisistä ei pysty ostamaan edes kaikkia lääkkeitä.
Kysely tehtiin viime syksynä. Vastaajia oli melkein 3000.
Pelastuskoirat testissä
Vantaalla järjestettiin viikonloppuna testi pelastuskoirille. Pelastuskoirat etsivät ihmisiä esimerkiksi talojen raunioista.
Testissä koirien piti löytää ihmiset, jotka olivat piilossa raunioissa. Koirat näyttivät oikeat paikat hakkumalla.
Hyvät pelastuskoirat voivat päästä ulkomaille auttamaan pelastustöissä esimerkiksi maanjäristyksen jälkeen.
Täällä Suomessa pelastuskoirat etsivät esimerkiksi ihmisiä, jotka ovat eksyneet metsään. Suomessa on melkein 200 pelastuskoiraa.
Varkaat katuivat

Lopuksi vielä erikoinen rikosuutinen.
Varkaat veivät tavaraa nuorten kahvilasta Jaspiksesta, joka on Haminan kaupungissa. Varkaat veivät esimerkiksi tietokoneita, pelikonsolin ja kitaran.
Tavaroiden arvo oli noin 6000 euroa. Se on iso summa nuorten kahvilalle, ja nuoret olivat surullisia. Nuoret tykkäävät viettää aikaa Jaspiksessa.
Jaspiksen johtaja kirjoitti asiasta Facebookiin. Hän toivoi, että varkaat palauttavat tavarat.
Yllätys oli kuitenkin suuri, kun Jaspiksen ovelta löytyi 3 jätesäkillistä tavaraa. Varkaat palauttivat tavarat. Mukana oli myös lappu, jossa varkaat pyysivät anteeksi.
Myös poliisi ihmettelee. Ei ole ollenkaan tavallista, että varkaat palauttavat tavaraa.