Maanantai 13.6.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Onko ravintola-alalla tarpeeksi työntekijöitä?
Oikea vastaus:
Ei ole, ravintola-alalla on pulaa työntekijöistä.
2.Miksi monet ravintola-alan työntekijät vaihtoivat alaa korona-aikana?
Oikea vastaus:
Ravintola-alalla ei ollut työtä, koska ravintolat suljettiin koronan takia.
3.Kuinka monta työntekijää jätti ravintola-alan korona-aikana?
Oikea vastaus:
Jopa 20 000.
4.Minkälainen oli Ranskan parlamenttivaalien ensimmäisen kierroksen tulos?
Oikea vastaus:
Tulos oli tasainen. Molemmat suuret liittoumat saivat yhtä paljon ääniä.
5.Miksi tulos on hankala presidentti Macronille?
Oikea vastaus:
Hän tarvitsee parlamentin enemmistön tuen, jotta hän voi toteuttaa omaa politiikkaa.
6.Milloin on vaalien toinen kierros?
Oikea vastaus:
Ensi sunnuntaina.
7.Kuinka monta työntekijää Uudenkaupungin autotehdas irtisanoo?
Oikea vastaus:
Noin 300.
8.Mitä tarkoittaa, että työntekijä lomautetaan?
Oikea vastaus:
Hänellä ei ole työtehtäviä eikä hän saa palkkaa.
9.Kuinka pitkälle Suomi on päässyt alle 18-vuotiaiden naisten jääkiekon MM-kisoissa?
Oikea vastaus:
Suomi pelaa pronssiottelussa.
10.Miten Suomelle kävi välierässä?
Oikea vastaus:
Kanada voitti Suomen 2-1.
11.Kuka oli Suomen paras pelaaja?
Oikea vastaus:
Maalivahti Emilia Kyrkkö.
12.Kuinka lämmintä on lähipäivinä?
Oikea vastaus:
Lämpötila on noin 20 astetta, mutta pohjoisessa viilenee keskiviikkona.