Maanantai 21.10.2019
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mitä hyötyä suomalaisesta nimestä on?
Oikea vastaus:
Suomessa työpaikka löytyy helpommin, jos on suomalainen nimi.
2.Minkä maalaiset nimet tekevät työnhaun hankalaksi?
Oikea vastaus:
Irakilaiset ja somalialaiset.
3.Mitä mieltä tutkija Akhlaq Ahmad on tutkimuksen tuloksesta?
Oikea vastaus:
Hän on yllättynyt siitä, että erot eri ryhmien välillä olivat näin isoja.
4.Missä metsäfirma Stora Enso vähentää työntekijöitä?
Oikea vastaus:
Oulussa.
5.Miksi työntekijöitä tarvitaan vähemmän?
Oikea vastaus:
Tehtaan toiminta muuttuu ja sen toinen paperikone suljetaan.
6.Mitä Stora Enson tehdas Oulussa valmistaa tulevaisuudessa?
Oikea vastaus:
Pakkauspaperia.
7.Mitä Silja Europa -laivalla tapahtui viikonloppuna?
Oikea vastaus:
Kuolemantapauksia.
8.Mitä Viron poliisi sanoo asiasta?
Oikea vastaus:
Viron poliisi ei epäile rikosta.
9.Miksi kuolleille tehdään ruumiinavaus?
Oikea vastaus:
Halutaan tietää, mikä oli kuolemansyy.
10.Mitä tiistaina sataa?
Oikea vastaus:
Pohjoisessa lunta tai räntää, etelässä vettä.