Maanantai 28.11.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Minkälainen on suomalaisten luottamus omaan talouteen?
Oikea vastaus:
Se on huono. Ennätysalhainen.
2.Miksi suomalaisten odotukset talouteen alkoivat laskea keväällä?
Oikea vastaus:
Koska Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
3.Miksi Kiinassa on mielenosoituksia?
Oikea vastaus:
Pitkien koronarajoituksien takia.
4.Mitä BBC:n toimittajalle tapahtui Shanghaissa?
Oikea vastaus:
Häänet pidätettiin.
5.Vierailiko ulkoministeri Pekka Haavisto maanantaina Kiinassa?
Oikea vastaus:
Ei, vaan hän vieraili Ukrainassa Kiovassa.
6.Keitä muita vierailuun osallistui?
Oikea vastaus:
Pohjoismaiden ja Baltianmaiden ulkoministereitä.
7.Kuinka monta ihmistä Ukrainasta Suomi voi majoittaa talvella?
Oikea vastaus:
10 000.
8.Mitä jos majoitusta tarvitaan suuremmalle määrälle ukrainalaisia?
Oikea vastaus:
Suomi voi järjestää lisää paikkoja.
9.Onko tiistaina sateista?
Oikea vastaus:
Ei, on enimmäkseen poutaa eli ei sada.
10.Millainen on lämpötila?
Oikea vastaus:
Etelässä noin 0 astetta, muualla on vähän pakkasta.