Maanantai 28.3.2022 (radio)
Ukraina
Venäjä jatkaa hyökkäystä Ukrainassa.
Venäjä on tehnyt ohjusiskuja moneen kaupunkiin Ukrainassa. Venäjä on tehnyt iskuja ainakin pääkaupungissa Kiovassa, Lvivissä ja Harkovassa.
Ukraina sanoo, että se keskeyttää ihmisten evakuoinnin sota-alueilta. Ukrainan tiedot kertovat, että Venäjä aikoo hyökätä reiteille, joita pitkin ihmisiä evakuoidaan.
YK kertoo, että lähes 3,9 miljoonaa ihmistä on paennut Ukrainasta sen jälkeen, kun Veäjä aloitti hyökkäyksen kuukausi sitten.
Venäjä sanoo, että Venäjän ja Ukrainan neuvotteluissa ei ole saatu isoja tuloksia. Venäjä ja Ukraina neuvottelevat tällä viikolla Turkissa.
Suomen talous
Ihmiset eivät enää usko, että Suomen taloudella menee jatkossa hyvin. Suurin syy tähän on Venäjän hyökkäys Ukrainaan. Ihmiset luottivat talouden hyvään kehitykseen maaliskuussa paljon vähemmän kuin helmikuussa.
Maaliskuussa vain 13 prosenttia ihmisistä uskoi, että Suomen talous paranee vuoden aikana. Peräti 61 prosenttia ihmisistä uskoi, että Suomen talous menee huonoon suuntaan.
Mika Lehtimäki
Mika Lehtimäki eroaa johtajan tehtävästä Olympiakomiteassa. Hän oli Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön johtaja.
Yle Urheilu kertoi viime viikolla, että Mika Lehtimäki sai syksyllä varoituksen. Syynä oli se, että Mika Lehtimäki käyttäytyi huonosti naisia kohtaan.
Mika Lehtimäki sai kuitenkin jatkaa Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön johtajana. Nyt hän siis jättää tehtävän heti. Mika Lehtimäki sanoo, että hän päätti itse lopettaa työn johtajana.
Oscar-palkinnot
Elokuvien Oscar-palkinnot on jaettu Los Angelesissa.
Parhaan elokuvan Oscarin sai elokuva Coda. Elokuva kertoo kuurosta perheestä, jossa on kuuleva lapsi.
Oscarin parhaasta ohjauksesta sai Jane Campion. Hän on ohjannut elokuvan Power of The Dog.
Parhaan miespääosan Oscarin sai Will Smith. Parhaan naispääosan Oscarin sai Jessica Chastain.
Tieteiselokuva Dyyni sai yhteensä 6 palkintoa.