Päivän kysymykset

Maanantai 20.5.2019

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Mitä tarkoittaa kaljaralli?

Oikea vastaus:

Sitä että suomalaiset käyvät ulkomailla, esimerkiksi Virossa, ostamassa olutta, ja tuovat sen sitten Suomeen.

2.Kuinka paljon oluen tuonti Virosta Suomeen on kasvanut?

Oikea vastaus:

Helmikuun ja huhtikuun välisenä aikana Virosta tuotiin olutta Suomeen 40 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin.

3.Vieläkö on mahdollista löytää vuokramökki tälle kesälle?

Oikea vastaus:

Kyllä, jos voi joustaa mökin sijainnista ja siitä, milloin haluaa lähteä mökkilomalle.

4.Ovatko mökin vuokraajat aina suomalaisia?

Oikea vastaus:

Eivät. Yhä useammin vuokraaja tulee ulkomailta.

5.Millaisia mökkejä ihmiset haluavat vuokrata?

Oikea vastaus:

Ihmiset haluavat mökiltä laatua ja mukavuutta ja varustelun pitää olla samanlainen kuin omakotitalossa.

6.Miksi kirjoja päällystetään muovilla?

Oikea vastaus:

Siksi että kirjat pysyvät siistinä ja kestävät pitempään.

7.MIksi Kuopion kaupunginkirjasto kuitenkin luopuu muovikansista?

Oikea vastaus:

Kirjasto luopuu muovikansista, koska se haluaa edistää ympäristönsuojelua. Siten säästyy myös aikaa ja rahaa.

8.Onko päätös lopullinen?

Oikea vastaus:

Ei. Jos kirjat kestävät huonommin kuin ennen, kirjasto alkaa taas päällystää ne.

9.Mikä harvinainen vieras on nähty Kirkkonummella?

Oikea vastaus:

Pikkupajusirkku.

10.Missä pikkkupajusirkku tavallisesti asuu?

Oikea vastaus:

Pääosin Aasiassa.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä