Päivän kysymykset

Sunnuntai 22.10.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Mitä huijarit ovat pyytäneet ihmisiltä puhelimessa?

Oikea vastaus:

Pankkitunnuksia.

2.Mitä huijarit yrittävät?

Oikea vastaus:

He yrittävät varastaa rahaa pankkitunnusten avulla.

3.Mitä poliisi sanoo?

Oikea vastaus:

Poliisi muistuttaa, että oikea poliisi ei koskaan kysy pankkitunnuksia puhelimessa.

4.Missä on ollut mielenosoituksia?

Oikea vastaus:

Ruotsissa.

5.Mihin kampanjaan mielenosoitukset liittyivät?

Oikea vastaus:

#metoo-kampanjaan.

6.Mikä on kampanjan tarkoitus?

Oikea vastaus:

Vastustaa seksuaalista häirintää.

7.Mitä harvinaista on kirjeessä, joka myytiin Lontoossa?

Oikea vastaus:

Kirje kirjoitettiin Titanic-laivalla päivää ennen kuin laiva upposi mereen.

8.Paljonko kirjeestä maksettiin?

Oikea vastaus:

140.000 euroa.

9.Milloin radiossa lähetettiin selkouutiset ensimmäisen kerran?

Oikea vastaus:

Lokakuussa 1992.

10.Miksi ulkosuomalaiset kuuntelevat selkouutisia?

Oikea vastaus:

He haluavat kuulla uutisia vanhasta kotimaasta helpolla suomen kielellä.

11.Ketkä kuuntelevat selkouutisia Suomessa?

Oikea vastaus:

Maahanmuuttajat, jotka opiskelevat suomea, ja suomalaiset vanhukset, jotka tykkäävät selkouutisten hitaasta puherytmistä.

12.Mistä selkouutisia voi nykään seurata?

Oikea vastaus:

Radiosta, televisiosta ja netistä.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä