Päivän kysymykset

Maanantai 22.10.2018

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Miksi kaikissa kouluissa ei tehdä ruokaa maanantaina ja tiistaina?

Oikea vastaus:

Silloin on lakko.

2.Mitä lapset ovat syöneet maanantaina koulussa?

Oikea vastaus:

Monet ovat syöneet omia eväitä.

3.Miksi työntekijät ovat suuttuneet?

Oikea vastaus:

Hallitus suunnittelee irtisanomislakia, jonka avulla pienten firmojen on helpompi irtisanoa työntekijöitä.

4.Kuinka pitkää lakkoa vartijat suunnittelevat?

Oikea vastaus:

He aikovat olla lakossa 3 päivää.

5.Miksi vartijat suunnittelevat lakkoa?

Oikea vastaus:

Vartiointialalla on riitaa palkoista.

6.Missä on järjestetty vaalit?

Oikea vastaus:

Afganistanissa.

7.Mitä monet äänestäjät toivovat?

Oikea vastaus:

He toivovat rauhaa ja sitä, että naisten asema paranee.

8.Milloin vaalien tulos tiedetään?

Oikea vastaus:

Noin 2 kuukauden päästä.

9.Miksi onnea tutkitaan Suomessa?

Oikea vastaus:

YK:n raportin mukaan Suomi on maailman onnellisin maa.

10.Miten onnea tutkitaan?

Oikea vastaus:

Tutkimalla suomalaisten Instagram-kuvia.

11.Mikä tutkimuksen mukaan tuo onnen suomalaisille?

Oikea vastaus:

Perhe, ystävät, hyvä ulkonäkö ja luonto.

12.Minkälainen sää on Etelä-Suomessa tiistaina?

Oikea vastaus:

Sateinen ja viileä.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä