Päivän kysymykset

Lauantai 24.6.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Miksi poliisilla on ollut juhannuksena enemmän työtä kuin muina aikoina?

Oikea vastaus:

Ihmiset ovat tehneet humalassa kaikkea tyhmää.

2.Miksi 2 miestä hukkui Itä-Suomessa?

Oikea vastaus:

Miesten vene kaatui.

3.Kuinka monta ihmistä loukkaantui juhannusyön pahoissa liikenneonnettomuuksissa?

Oikea vastaus:

Toisessa onnettomuudessa kuoli 6 ihmistä ja toisessa 3.

4.Kuinka paljon Suomessa myydään makkaraa kesän grilliaikana?

Oikea vastaus:

Melkein 15 miljoonaa kiloa.

5.Mitä ikävää tapahtuu jokaisena juhannuksena?

Oikea vastaus:

Ihmisiä hukkuu.

6.Kuinka usein juhannuksena on satanut räntää tai lunta viimeisen 50 vuoden aikana?

Oikea vastaus:

20 kertaa.

7.Kuinka monta tornitaloa tyhjennettiin Lontoossa?

Oikea vastaus:

5.

8.Miksi ne tyhjennettiin?

Oikea vastaus:

Niiden ulkoseinissä oli samanlaisa materiaalia kuin tornitalossa, joka paloi viime viikolla.

9.Miksi 6 kaupunkia on saanut 100.000 euroa?

Oikea vastaus:

Ne ovat perustaneet 150 uutta kuntapaikkaa ihmisille, jotka ovat saaneet oleskeluluvan tai turvapaikan.

10.Mitä kuntapaikka käytännössä tarkoittaa?

Oikea vastaus:

Se tarkoittaa omaa kotia ihmisille, joilla on oleskelulupa tai turvapaikka.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä