Päivän kysymykset

Perjantai 17.11.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Missä päin Suomea näkyi kirkas valo taivaalla torstaina?

Oikea vastaus:

Lapissa.

2.Mikä oli valoilmiön syy?

Oikea vastaus:

Taivaalla lensi todennäköisesti meteori.

3.Millä välillä länsimetro kulkee?

Oikea vastaus:

Se kulkee Helsingin Ruoholahden ja Espoon Kivenlahden välillä.

4.Milloin länsimetro alkaa kulkea?

Oikea vastaus:

Lauantaina.

5.Onko väkivalta tavallista vanhustenhoitajien työssä?

Oikea vastaus:

On. Yli 80 prosenttia vanhustenhoitajista koki väkivaltaa viime vuonna.

6.Mikä voi olla syynä vanhusten väkivaltaan?

Oikea vastaus:

Muistisairaudet.

7.Kuinka monta työpaikkaa on ollut viime aikoina avoinna?

Oikea vastaus:

Yli 34000.

8.Mitkä alat tarvitsevat lisää työntekijöitä?

Oikea vastaus:

Teollisuus ja kaivokset.

9.Mistä Finnairia syytetään?

Oikea vastaus:

Finnairia syytetään siitä, että se on maksanut liian pieniä korvauksia.

10.Milloin korvauksia pitää maksaa?

Oikea vastaus:

Esimerkiksi silloin, kun lento on myöhässä tai lentoa ei lennetä teknisen vian takia.

11.Minkä kaupungin terroristijärjestö Isis on menettänyt Irakissa?

Oikea vastaus:

Rawan kaupungin.

12.Miksi se oli iso asia Isisille?

Oikea vastaus:

Rawa oli viimeinen irakilainen kaupunki, joka oli Isisin hallussa.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä