Päivän kysymykset

Torstai 27.1.2022

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Minne metsäfirma UPM rakentaa uuden tehtaan?

Oikea vastaus:

Hollantiin Rotterdamin kaupunkiin.

2.Minkälainen tehdas se on?

Oikea vastaus:

Se on biojalastomo, joka valmistaa biopolttoaineita.

3.Miksi Suomessa ollaan pettyneitä?

Oikea vastaus:

Suomessa toivottiin, että biojalostamo ja sen työpaikat saadaan Suomeen.

4.Mikä haittaa Suomen ja Venäjän kauppaa?

Oikea vastaus:

Ukrainan kriisi.

5.Miksi venäläiset ostavat nyt vähemmän suomalaisia tavaroita?

Oikea vastaus:

Ruplan arvo on heikentynyt ja suomalaiset tuotteet ovat kallistuneet Venäjällä.

6.Onko koronarajoituksista ollut hyötyä?

Oikea vastaus:

Kyllä. Ne ovat parantaneet koronatilannetta.

7.Kiristetäänkö koronarajoituksia?

Oikea vastaus:

Ei kiristetä. Koronarajoituksia voidaan ehkä jopa helpottaa.

8.Kuinka paljon Suomen asukasluku kasvoi viime vuonna?

Oikea vastaus:

16 000 hengellä.

9.Kuinka monta lasta syntyi Suomessa viime vuonna?

Oikea vastaus:

Melkein 50 000.

10.Mikä oli syy siihen, että asukasluku kasvoi?

Oikea vastaus:

Maahanmuutto.

11.Missä päin Suomea sataa lunta perjantaina?

Oikea vastaus:

Idässä.

12.Minkälainen sää on lauantaina?

Oikea vastaus:

Lunta sataa ja tuulee.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä