Päivän kysymykset

Maanantai 30.1.2023

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Mikä yliopisto tutkii muistisairauden hoitoa uudella menetelmällä?

Oikea vastaus:

Oulun yliopisto.

2.Mitä uni tekee aivoille?

Oikea vastaus:

Uni puhdistaa aivoja.

3.Miksi lääkitys ei pääse aivoihin tehokkaasti?

Oikea vastaus:

Aivoissa voi olla aivoverieste.

4.Kuinka monta Alzheimer-diagnoosia Suomessa tehdään joka vuosi?

Oikea vastaus:

Noin 15 000.

5.Millä alalla työnteon määrä väheni viime vuonna?

Oikea vastaus:

Sosiaali- ja terveyspalveluissa eli sote-alalla.

6.Kuinka paljon työllisyysaste oli viime vuonna?

Oikea vastaus:

73,8.

7.Mikä on Migri?

Oikea vastaus:

Maahanmuuttovirasto.

8.Mikä on suurin ryhmä tilapäisen suojelun hakemisessa?

Oikea vastaus:

Ukrainalaiset.

9.Miten kotitaloussvähennyksen ilmoittaminen muuttuu?

Oikea vastaus:

Firma voi ilmoittaa kotitalousvähennyksen verottajalle asiakkaan puolesta.

10.Mikä on tärkeää muistaa, jos ei halua tai voi itse hakea kotitalousvähennystä?

Oikea vastaus:

Asiakkaan ja firman pitää sopia yhdessä ilmoituskäytännön muutoksesta.

Tarkista vastaukset
Muualla Yle.fi:ssä