Päivän kysymykset

Torstai 19.4.2018

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Kuka on Harry Harkimo?

Oikea vastaus:

Hän on kokoomuksen kansanedustaja.

2.Mitä Harkimo kertoi torstaina?

Oikea vastaus:

Harkimo kertoi, että hän eroaa kokoomuksesta.

3.Miksi asia on ikävä Suomen hallituksen kannalta?

Oikea vastaus:

Hallituksen enemmistö eduskunnassa on jo nyt pieni.

4.Kuinka monta kesäsijaista Helsinki tarvitsee hoitoalalle?

Oikea vastaus:

650.

5.Onko kaikki kesäsijaiset jo löydetty?

Oikea vastaus:

Ei ole. Kesäsijaisia puuttuu vielä noin puolet.

6.Miten Helsinki kilpailee hoitoalan sijaisista?

Oikea vastaus:

Helsinki lupaa järjestää kesäsijaisille asuntoja.

7.Kuka hoitaa nykyään työvoimapalvelut?

Oikea vastaus:

Viranomaiset.

8.Miten hallitus haluaa muuttaa tilannetta?

Oikea vastaus:

Hallitus haluaa, että myös yksityiset firmat voivat antaa työvoimapalveluja.

9.Miksi työttömisen järjestö on huolissaan hallituksen suunnitelmasta?

Oikea vastaus:

Palvelujen antaja käsittelee asioita, jotka vaikuttavat siihen, kuinka paljon työtön saa rahaa.

10.Kuinka monta ihmistä on kuollut tuhkarokkoon Romaniassa?

Oikea vastaus:

Noin 50.

11.Miksi Romaniassa on paljon tuhkarokkoa?

Oikea vastaus:

Monet lasten vanhemmat eivät anna rokottaa lapsia, koska he uskovat internetin kirjoituksia siitä, että rokotukset ovat vaarallisia.

12.Minkälainen on perjantain sää Suomessa?

Oikea vastaus:

Etelässä on lämmintä ja pohjoisessa sataa lunta.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä