Päivän kysymykset

Keskiviikko 23.2.1019

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Mikä Takuusäätiö on?

Oikea vastaus:

Takuusäätiö on paikka, joka auttaa velkaantuneita.

2.Millaiset ihmiset joutuvat velkavaikeuksiin?

Oikea vastaus:

Ihan tavalliset ihmiset joutuvat velkavaikeuksiin.

3.Miksi pikavippi on huono?

Oikea vastaus:

Pikavipissä on todella kova korko.

4.Kuinka paljon Helsingissä on nuoria, joilla ei ole asuntoa?

Oikea vastaus:

Helsingissä on noin 900 nuorta, joilla ei ole kotia.

5.Kuinka monta ihmistä kaupungin asuntojonossa on?

Oikea vastaus:

Kaupungin asuntojonossa on yli 23000 ihmistä.

6.Missä on paljon työttömiä laivanrakentajia?

Oikea vastaus:

Länsi-Suomessa on paljon työttömiä laivanrakentajia.

7.Mitä ammattiliitto epäilee?

Oikea vastaus:

Ammattiliitto epäilee, että vuokratyöntekijöille maksetaan paljon pienempää palkkaa.

8.Kuinka paljon osaavalle työntekijälle pitää maksaa?

Oikea vastaus:

Osaavalle työntekijälle pitää maksaa noin 15 euroa tunnilta.

9.Millainen koira Pertti on?

Oikea vastaus:

Pertti on labradorinnoutaja, joka kommentoi kaikenlaisia asioita Facebookissa.

10.Mitä Pertti tekee vapaaehtoisena?

Oikea vastaus:

Se etsii kadonneita ihmisiä.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä