Maanantai 30.1.2023
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mikä yliopisto tutkii muistisairauden hoitoa uudella menetelmällä?
Oikea vastaus:
Oulun yliopisto.
2.Mitä uni tekee aivoille?
Oikea vastaus:
Uni puhdistaa aivoja.
3.Miksi lääkitys ei pääse aivoihin tehokkaasti?
Oikea vastaus:
Aivoissa voi olla aivoverieste.
4.Kuinka monta Alzheimer-diagnoosia Suomessa tehdään joka vuosi?
Oikea vastaus:
Noin 15 000.
5.Millä alalla työnteon määrä väheni viime vuonna?
Oikea vastaus:
Sosiaali- ja terveyspalveluissa eli sote-alalla.
6.Kuinka paljon työllisyysaste oli viime vuonna?
Oikea vastaus:
73,8.
7.Mikä on Migri?
Oikea vastaus:
Maahanmuuttovirasto.
8.Mikä on suurin ryhmä tilapäisen suojelun hakemisessa?
Oikea vastaus:
Ukrainalaiset.
9.Miten kotitaloussvähennyksen ilmoittaminen muuttuu?
Oikea vastaus:
Firma voi ilmoittaa kotitalousvähennyksen verottajalle asiakkaan puolesta.
10.Mikä on tärkeää muistaa, jos ei halua tai voi itse hakea kotitalousvähennystä?
Oikea vastaus:
Asiakkaan ja firman pitää sopia yhdessä ilmoituskäytännön muutoksesta.