Päivän kysymykset

Sunnuntai 20.8.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Keitä kaikkia poliisi on kuulustellut Turun puukotusten takia?

Oikea vastaus:

Pääepäiltyä sekä 4 muuta epäiltyä ja silminnäkijoitä.

2.Milloin pääepäilty vangitaan?

Oikea vastaus:

Poliisi esittää häntä vangittavaksi maanantaina.

3.Joko tiedetään, toimiko pääepäilty yksin?

Oikea vastaus:

Sitä ei vielä tiedetä. Poliisi selvittää yhä, olivatko 4 muuta epäiltyä jotenkin osallisia puukotuksissa.

4.Kuinka suuri osa työttömistä on haastateltu 3 kuukauden välein?

Oikea vastaus:

Vähän yli puolet eli 57 prosenttia.

5.Mistä johtuu, että kaikkia ei ole haastateltu?

Oikea vastaus:

TE-toimistoissa ei ehkä ole tarpeeksi työntekijöitä.

6.Kuinka monet asuntovelalliset ovat ottaneet lyhennysvapaata asuntolainasta?

Oikea vastaus:

Noin 40 prosenttia asuntovelalllisista.

7.Ketkä etenkin ovat ottaneet lyhennysvapaata?

Oikea vastaus:

Lapsiperheet.

8.Miksi pankki antaa lyhennysvapaata?

Oikea vastaus:

Se on pankille kannattavaa, koska pankki saa silloin enemmän korkotuloja.

9.Kuinka monta karhunkaatolupaa on annettu tälle metsästyskaudelle?

Oikea vastaus:

255.

10.Missä päin Suomea karhujen määrä on kasvanut eniten?

Oikea vastaus:

Itä-Suomessa.

11.Minkä muun eläimen metsästyskausi alkoi yhtä aikaa karhunmetsästyksen kanssa?

Oikea vastaus:

Sorsanmetsästys.

12.Kuinka paljon Suomessa on ihmisiä, jotka harrastavat metsästystä?

Oikea vastaus:

Noin 300 000.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä