Päivän kysymykset

Perjantai 22.3.2019

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Mitä bakteeria tullilaboratorio löysi pakasteista?

Oikea vastaus:

Listeriabakteeria.

2.Oliko pakasteissa paljon tätä bakteeria?

Oikea vastaus:

Ei ollut. Pakasteet voitiin myydä.

3.Miten bakteerin saa pois ruuasta?

Oikea vastaus:

Listerian saa pois ruuasta niin, että kuumentaa ruuan.

4.Mikä maa järjestää sotaharjoituksen pohjoisessa?

Oikea vastaus:

Ruotsi.

5.Näkyykö harjoitus Suomessa?

Oikea vastaus:

Kyllä. Ruotsin ja Suomen sotilaslentokoneet lentävät Lapin taivaalla.

6.Missä on tapahtunut vakava bussionnettomuus?

Oikea vastaus:

Ghanassa, Afrikassa.

7.Kuinka monta uhria onnettomuudessa oli?

Oikea vastaus:

Noin 60 ihmistä kuoli ja noin 30 ihmistä loukkaantui.

8.Mihin asti Britannia sai lisäaikaa brexitiä varten?

Oikea vastaus:

22.5. asti. Lisäaika loppuu kuitenkin jo 12.4., jos Britannian parlamentti ei hyväksy erosopimusta.

9.Miksi Britannia pyysi lisäaikaa?

Oikea vastaus:

Britannian poliitikot eivät osaa päättää, miten brexit hoidetaan.

10.Mikä juhla kurdeilla on nyt keväällä?

Oikea vastaus:

Kevään juhla aloittaa kurdien uuden vuoden, ja samalla vietetään kurdien kansallispäivää.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä