Päivän kysymykset

Perjantai 24.1.2020

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Löydettiinkö Suomesta koronavirusta?

Oikea vastaus:

Ei.

2.Miksi virusta etsittiin?

Oikea vastaus:

Lapissa epäiltiin, että 2 kiinalaisella turistilla on koronavirus.

3.Miksi koronavirus on vakava asia?

Oikea vastaus:

Se on tappanut jo melkein 30 ihmistä Kiinassa.

4.Missä oli ampumistapaus?

Oikea vastaus:

Saksassa, Root am Seessä.

5.Kuinka monta ampujia oli?

Oikea vastaus:

Vain yksi.

6.Saiko poliisi ampujan kiinni?

Oikea vastaus:

Kyllä, ampuja otettiin kiinni.

7.Mitä hallitus aikoo ehkä tehdä lapsilisille?

Oikea vastaus:

Hallitus aikoo ehkä nostaa lapsilisiä.

8.Milloin lapsia syntyi Suomessa yhtä vähän kuin viime vuonna?

Oikea vastaus:

Noin 150 vuotta sitten.

9.Minkälainen talvi on nyt Etelä-Suomessa?

Oikea vastaus:

Lumeton.

10.Muuttuuko tilanne viikonloppuna?

Oikea vastaus:

Ei muutu. Sunnuntaina kyllä sataa, mutta sade on etelässä vettä tai räntää.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä