Päivän kysymykset

Torstai 21.6.2018

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Mitä tarkoittaa sote?

Oikea vastaus:

Se tarkoittaa sosiaali- ja terveyspalveluja.

2.Mikä riita sotesta nyt on?

Oikea vastaus:

Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunta ei pystynyt sopimaan sote-uudistuksen aikataulusta.

3.Onko sote-uudistus uusi asia?

Oikea vastaus:

Ei ole, uudistusta on suunniteltu jo kauan.

4.Kuka kuuluisa ihminen tulee Suomeen syyskuussa?

Oikea vastaus:

USA:n entinen presidentti Barack Obama.

5.Mikä on Suomen metallipääkaupunki?

Oikea vastaus:

Lemi.

6.Miksi se valittiin Suomen metallipääkaupungiksi?

Oikea vastaus:

Siellä on enemmän metallimusiikin bändejä kuin missään muulla Suomessa asukasmäärään verrattuna.

7.Milloin oli vuoden pisin päivä?

Oikea vastaus:

Torstaina.

8.Miksi pohjoisessa puhutaan keskiyön auringosta?

Oikea vastaus:

Siellä aurinko ei laske nyt edes yöllä.

9.Milloin on juhannusaatto?

Oikea vastaus:

Perjantaina.

10.Mitä erikoista on juhannuksen liputuksessa?

Oikea vastaus:

Lippu saa olla ylhäällä lipputangossa koko yön.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä