Päivän kysymykset

Tiistai 26.1.2021

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Miten suomalaiset suhtautuvat koronarokotteeseen?

Oikea vastaus:

Myönteisesti.

2.Kuinka iso osa aikoo ottaa koronarokotteen?

Oikea vastaus:

86 prosenttia.

3.Kuinka iso osa aikoo kieltäytyä koronarokotteesta?

Oikea vastaus:

9 prosenttia.

4.Minkä kaupunkien alueella tartuntoja oli eniten?

Oikea vastaus:

Helsingin, Tampereen ja Turun.

5.Onko Virossa nyt nais- vai miespääministeri?

Oikea vastaus:

Naispääministeri.

6.Mikä pääministerin nimi on?

Oikea vastaus:

Kaja Kallas.

7.Mikä pääministerin puolue on?

Oikea vastaus:

Reformipuolue.

8.Missä Viking Linen uusi laiva rakennetaan?

Oikea vastaus:

Kiinassa.

9.Mikä laivan nimi on?

Oikea vastaus:

Viking Glory.

10.Kuinka kauan kestää ajaa laiva Kiinasta Suomeen?

Oikea vastaus:

1-2 kuukautta.

11.Mistä järvestä harvinainen ahven löytyi?

Oikea vastaus:

Pyhäjärvestä Tampereelta.

12.Mihin kala lahjoitettiin?

Oikea vastaus:

Tampereen Luonnontieteelliseen museoon.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä