Päivän kysymykset

Torstai 22.8.2019

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Missä on metsäpaloja?

Oikea vastaus:

Brasiliassa Amazonin alueella.

2.Miksi palot huolestuttavat ihmisiä?

Oikea vastaus:

Ilmastonmuutos nopeutuu, jos Amazonin sademetsät tuhoutuvat.

3.Miksi ihmiset ovat sytyttäneet metsäpaloja myös tahallaan?

Oikea vastaus:

He haluavat lisää peltoja soijaa varten ja lisää laitumia karjaa varten.

4.Minkälaisen viisumin EU-kansalaiset voivat pian saada Pietariin?

Oikea vastaus:

Ilmaisen sähköisen viisumin.

5.Kuka kertoi asiasta?

Oikea vastaus:

Presidentti Putin, joka vieraili Suomessa.

6.Mikä voi olla syy siihen, että lasta kiusataan koulussa Britanniassa?

Oikea vastaus:

Kansalaisuus, ulkonäkö tai puhetapa.

7.Mikä monien mielestä lisäsi rasismia Britanniassa?

Oikea vastaus:

Brexit-äänestys.

8.Onko lentomatkailu Ruotsissa suosittua?

Oikea vastaus:

Ei ole, ruotsalaiset ovat vähentäneet lentämistä.

9.Mikä on vaikuttanut ruotsalaisten lentomatkailuun?

Oikea vastaus:

Monet ruotsalaiset vähentävät lentämistä ilmastonmuutoksen takia.

10.Sataako lauantaina?

Oikea vastaus:

Ei sada, lauantai on poutainen päivä.

Tarkista vastaukset

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä