Perjantai 1.1.2021 (radio)
Uudenvuoden juhlinta

Suomalaiset ovat viettäneet uuttavuotta melko rauhallisesti. Poliisi kertoo, että koronarajoitusten noudattaminen kuitenkin vaihteli.
Turun seudulla poliisi sai ilmoituksia useista juhlista, joissa oli kymmeniä nuoria. Myös Oulussa ja Rovaniemellä poliisi keskeytti juhlia, joissa oli mukana jopa 200-300 nuorta. Poliisi kertoo, että sen sijaan esimerkiksi Helsingissä kokoontumisrajoituksia noudatettiin melko hyvin.
Pelastuslaitos sammutti joitakin tulipaloja uudenvuodenyönä. Kuopion Maaningalla oli rakennuspalo, jossa kuoli yksi ihminen. Lisäksi tulipaloja on ollut ainakin Tuusulassa, Kemijärvellä ja Muoniossa.
Silmävammoja ilotulitteista
Sairaaloissa on hoidettu silmävammoja, jotka ovat tulleet uudenvuoden ilotulitteista.
Yliopistosairaalat kertovat, että ne ovat hoitaneet 7 potilasta, jotka ovat saaneet silmävammoja ilotulitteista. Potilaita on ollut ainakin Helsingissä, Turussa ja Kuopiossa.
Poliisi sai myös jonkin verran hälytyksiä ilotulitteista. Niillä sytytettiin esimerkiksi roskakoreja ja postilaatikoita tuleen. Jotkut ihmiset ampuivat myös raketteja maata pitkin kohti toisia ihmisiä.
Presidentin uudenvuodenpuhe

Presidentti Sauli Niinistö on pitänyt perinteisen uudenvuodenpuheen.
Puheessa presidentti Niinistö sanoi, että Suomi on tähän asti selvinnyt koronaviruspandemiasta melko hyvin. Presidentti kiitti siitä kaikkia suomalaisia, mutta erityisesti terveydenhuollon ammattilaisia. Presidentti myös sanoi, että koronakriisi ei vielä ole ohi. Sen takia pitää vielä löytää voimia noudattaa rajoituksia ja ohjeita.
Niinistö puhui myös monesta muusta asiasta kuten esimerkiksi Suomen turvallisuudesta, kyberhyökkäyksistä ja ilmastonmuutoksesta.
Vuosi 2021 tuo muutoksia
Vuodenvaihde muuttaa monia asioita.
Esimerkiksi palkansaajien verotus kiristyy vähän ja asuntolainan korkovähennys pienenee. Alkoholi ja tupakka kallistuvat. Passin ja henkilökortin hinnat nousevat.
Oppivelvollisuusikä nousee tänä vuonna 18 ikävuoteen. Alle 18-vuotiaan nuoren pitää siis peruskoulun jälkeen hakea toisen asteen koulutukseen. Toisen asteen koulutus eli esimerkiksi lukio tai ammattikoulu muuttuvat maksuttomiksi.