Perjantai 18.11.2016 (tv)

Suomessa on uutta, vaarallista huumetta. Japanin pääministeri Shinzo Abe on tavannut USA:n seuraavan presidentin Donald Trumpin. Vöyrin ja Oravaisten kirjastoissa voi tutustua nuorten turvapaikanhakijoiden valokuviin. "Pokettaminen" ja "Brexit" ovat esimerkkejä suomen kielen uusista sanoista tänä vuonna. Viikonloppu on sateinen.

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 15.05 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.35.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Suomi 100: Terveisiä Suomi-kouluista

Tyttö piirtää Suomen lippua

Suomi 100: Suomalainen juttu

Koira vaaleanpunaisessa hupputakissa.

Vuosi kotoutumiskoulutuksessa

Iloisia ihmisiä kattoterassilla.

Luksian opiskelijoiden videoblogi

Osa 1 Osa 2 Osa 3 Osa 4 Osa 5 Osa 6-7 Osa 8 Osa 9 Osa 10

Suomen säästä

Revontulet leimuavat Olkkajärvellä

YKI

Mirja Tarnanen ja Shadi Hatem.

Opiskelija kysyy. Professori vastaa.

Kuuntele keskustelun 1. osa

Kuuntele keskustelun 2. osa

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä