Perjantai 2.12.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Missä Sanna Marin on vieraillut?
Oikea vastaus:
Australiassa.
2.Mitä hän sanoi Ukrainasta?
Oikea vastaus:
Marin sanoi, että Ukrainan pitää saada kaikki mahdollinen apu, jotta se voittaa sodan.
3.Kuinka monta ukrainalaista sotilasta on kuollut, sen jälkeen kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan?
Oikea vastaus:
10 000 - 13 000.
4.Milloin Venäjä hyökkäsi Ukrainaan?
Oikea vastaus:
Helmikuussa.
5.Mitä sähköverolle tapahtuu tänä talvena?
Oikea vastaus:
Se alenee 24 prosentista 10 prosenttiin.
6.Miksi valtio päätti näin?
Oikea vastaus:
Valtio haluaa auttaa ihmisiä, joilla on vaikeuksia maksaa sähkölaskuja.
7.Mitä maanteiden valoille tehdään, jos talvella tulee pulaa sähköstä?
Oikea vastaus:
Osa valoista sammutetaan aamulla ja illalla.
8.Minkälaista säätä joulukuulle ennustetaan?
Oikea vastaus:
Vähän kylmempää kuin tavallisesti.
9.Onko mahdollista, että jouluna on lunta?
Oikea vastaus:
Kyllä, lumi ehkä pysyy maassa jopa Etelä-Suomessa.
10.Mikä on lauantain lämpötila?
Oikea vastaus:
Noin 5 pakkasastetta.