Perjantai 23.12.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mitä iloista tapahtui lapsiperheille perjantaina?
Oikea vastaus:
Perjantaina maksettiin joulukuun kaksinkertainen lapsilisä.
2.Miksi hallitus päätti tehdä näin?
Oikea vastaus:
Tarkoitus on auttaa lapsiperheitä nyt, kun hinnat ovat nousseet paljon.
3.Kuinka monta ihmistä kuoli Pariisin ampumistapauksessa?
Oikea vastaus:
Ainakin 3 ihmistä.
4.Millainen ampuja on?
Oikea vastaus:
Hän on 69-vuotias eläkeläinen ja Ranskan kansalainen.
5.Onko lääkäreistä pulaa vain maalla?
Oikea vastaus:
Ei, lääkäreistä on pulaa myös suurissa kaupungeissa.
6.Kuinka monta lääkäriä Suomesssa tarvitaan lisää?
Oikea vastaus:
Ainakin 3000.
7.Miksi Joulupukin ja Pakkasukon tapaaminen peruttiin?
Oikea vastaus:
Venäjä käy sotaa Ukrainassa.
8.Mistä suomalaiset ostavat nykyään paljon kukkia?
Oikea vastaus:
Marketeista.
9.Miksi ihmiset menevät kukkakauppaan?
Oikea vastaus:
Kukkakaupasta ostetaan esimerkiksi sidontatöitä ja kukka-asetelmia, joihin tarvitaan kukkakauppiaan ammattitaitoa.
10.Minkälaista sää on jouluna?
Oikea vastaus:
Lämpötila on pakkasella ja suuressa osassa maata paistaa aurinko.