Perjantai 24.6.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Vetäytyykö Ukraina Sjeverodonetskista?
Oikea vastaus:
Kyllä.
2.Kuka kertoo asiasta?
Oikea vastaus:
Luhanskin alueen kuvernööri.
3.Mitä apua USA antaa lisää Ukrainalle?
Oikea vastaus:
Aseapua. Esimerkiksi raketinheitinjärjestelmiä.
4.Mikä tarkoitus USA:n avulla on?
Oikea vastaus:
Että Ukraina voi paremmin estää Venäjän joukkojen etenemistä.
5.Milloin Afganistanissa oli maanjäristys?
Oikea vastaus:
Afganistanin itäosassa oli iso maanjäristys keskiviikkona.
6.Kuinka paljon rakennuksia tuhoutui?
Oikea vastaus:
Noin 10 000 rakennusta tuhoutui.
7.Mitä apua YK lähettää Afganistaniin?
Oikea vastaus:
Telttoja, ruokaa ja lääkintätarvikkeita.
8.Kuinka monen ihmisen hengen koronarokotteet pelastivat viime vuonna?
Oikea vastaus:
Lähes 20 miljoonan ihmisen hengen.
9.Kuinka monta maata oli mukana tutkimuksessa?
Oikea vastaus:
185 maata.
10.Milloin on juhannuspäivä?
Oikea vastaus:
Se on lauantaina.
11.Liputetaanko juhannuksena?
Oikea vastaus:
Kyllä.
12.Milloin lippu saa olla yön lipputangossa?
Oikea vastaus:
Vain juhannuksena lippu saa olla yön lipputangossa.
13.Millainen on juhannuksen lämpötila?
Oikea vastaus:
Koko Suomessa on tosi lämmin.