Perjantai 25.11.2022 (radio)
Ukraina
Ukrainaan on avattu 4000 keskusta, joihin ihmiset voivat tulla kun kotona ei ole sähköä tai vettä. Näissä keskuksissa ihmiset voivat esimerkiksi juoda, lämmitellä ja käyttää internetiä. Keskukset ovat ilmaisia ja ne ovat aina auki.
Venäjän pommitti Ukrainan voimalaitoksia keskiviikkona. Pommitukset katkaisivat sähkön ja veden miljoonilta ihmisiltä eri puolilla Ukrainaa. Puhelinyhteydet ja internetyhteydet ovat olleet poikki.
Pekingin koronarajoitukset
Kiinan pääkaupungissa Pekingissä on tiukempia koronarajoituksia kuin aikaisemmin.
Koulut ovat kiinni. Kaikkien ihmisten pitää käydä koronatestissä 2 päivän välein. Suuri osa kaupoista on kiinni.
Kiinassa on torstaina ja perjantaina kirjattu ennätysmäärä uusia koronatartuntoja.
Ihmisten auttaminen
Poliisi kertoo, että kukaan ihminen ei auttanut miestä, joka putosi junaraiteille lokakuussa Espoossa. Keski-ikäinen mies loukkaantui vakavasti, kun juna törmäsi häneen.
Poliisi kertoo, että paikalla oli noin 10 ihmistä. Kukaan ei soittanut edes apua paikalle.
Viranomainen muistuttaa, että ihmistä pitää aina auttaa, jos hänellä on hätä. Muuten voi saada sakot tai jopa vankeutta.
Alfa-TV

Suomalainen televisiokanava Alfa-tv lopettaa toimintansa. Alfa-tv:n omistaa firma, jonka nimi on Brilliance Communications. Firman rahat ovat nyt loppu.
Brilliance Communications teki viime vuonna yli 3 miljoonaa euroa tappiota. Firman liikevaihto oli 2 miljoonaa euroa.
Alfa-tv:llä on noin 30 työntekijää.
Uudet hyönteislajit
Lapista on löytynyt 8 uutta hyönteislajia. Uusista hyönteisistä 7 on kärpäsiä ja 1 on pistiäinen. Lajit löydettiin, kun Metsähallitus tutki Lapin hyönteisiä.
Uusille hyönteislajeille annetaan nimi ehkä ensi vuoden aikana.
Sää
Vielä sääennuste. Lauantai on pilvinen ja enimmäkseen poutainen. Lunta sataa etelässä. Kylmintä on idässä, jossa lämpötila on noin -7 astetta. Lämpimintä on lounaassa, jossa lämpötila voi olla vähän plussan puolella.