Perjantai 30.12.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Kuinka monella hyvinvointialueella alkoholi vähentää elinvuosia?
Oikea vastaus:
15:llä.
2.Kuinka monta hyvinvointialuetta Suomessa on?
Oikea vastaus:
21.
3.Koska ne aloittavat toiminnan?
Oikea vastaus:
Vuoden alussa.
4.Mitä tarkoittaa yli 60-vuotiaiden verokannustin?
Oikea vastaus:
Vuoden alussa yli 60-vuotiaat työntekijät saavat korotetun työtulovähennyksen, mikä laskee veroa.
5.Mikä sen tarkoitus on?
Oikea vastaus:
Tarkoitus on kannustaa yli 60-vuotiaita olemaan pidempään työssä ennen eläkkeelle jäämistä.
6.Onko vero eläkkeellä pienempi vai suurempi kuin niillä, jotka ovat työssä?
Oikea vastaus:
Suurempi.
7.Mitkä maat ovat toimittajille vaarallisimpia?
Oikea vastaus:
Irak ja Syyria.
8.Kuinka moni suomalaisnainen on aloittanut armeijan tänä vuonna?
Oikea vastaus:
Yli 1 200.
9.Miksi Brasiliassa on suruaika?
Oikea vastaus:
Brasilialaisjalkapalloilija Pelé on kuollut.
10.Kuinka monta kertaa hän voitti maailmanmestaruuden?
Oikea vastaus:
3 kertaa.