Perjantai 4.2.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Kenen elinkautistuomio kumottiin?
Oikea vastaus:
Jari Aarnion.
2.Pääseekö hän nyt pois vankilasta?
Oikea vastaus:
Kyllä.
3.Miten suuri osa työikäisistä eläkeläisistä kokee, että oma terveys ja vointi on hyvä?
Oikea vastaus:
70 prosenttia.
4.Kuinka monet ovat tehneet töitä eläkkeellä?
Oikea vastaus:
Yli 40 prosenttia työikäisistä on tehnyt välillä töitä eläkkeellä.
5.Miten koronan kotitestit jaetaan kouluille?
Oikea vastaus:
Huoltovarmuuskeskus jakaa testejä kunnille ja kuntayhtymille. Ne jakavat testit kouluille.
6.Kuinka monta testiä oppilat saavat?
Oikea vastaus:
He saavat ehkä 5 testiä.
7.Kuka on uusi perhe- ja peruspalveluministeri?
Oikea vastaus:
Aki Lindén.
8.Miksi Krista kiuru jäi pois ministerin työstä?
Oikea vastaus:
Kiuru jäi perhevapaalle. Hän odottaa vauvaa.
9.Tykkäävätkö Kiina ja Venäjä Natosta?
Oikea vastaus:
EIvät tykkää.
10.Missä Vladimir Putin ja Xi Jinping tapasivat?
Oikea vastaus:
He tapasivat Pekingissä?
11.Mitä muuta siellä tapahtuu?
Oikea vastaus:
Pekingissä alkoivat perjantaina talviolympialaiset.
12.Sataako Suomessa lunta lauantaina?
Oikea vastaus:
Kyllä.
13.Onko lauantaina paljon lämpöasteita?
Oikea vastaus:
Ei. Lämpötila on 0...-10 astetta, eli on pakkasta.