Perjantai 5.8.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Kuka kannattaa huumeiden käyttöhuoneiden kokeilua?
Oikea vastaus:
Ministeri Aki Lindén.
2.Mitä hyötyä käyttöhuoneista voi olla?
Oikea vastaus:
Käyttöhuoneissa huumeiden käyttöä voidaan valvoa ja huumeiden käyttäjille voidaan antaa tukea.
3.Mitä pitää tehdä ensin, jos käyttöhuoneita halutaan kokeilla?
Oikea vastaus:
Ensin pitää muuttaa lakia.
4.Onko mahdollista aloittaa käyttöhuoneiden kokeilu nopeasti?
Oikea vastaus:
Ei ole, asiassa on paljon vaikeita kysymyksiä.
5.Mikä on USS Kearsarge?
Oikea vastaus:
Amerikkalainen sotalaiva, joka vierailee Helsingissä.
6.Kuinka pitkä se on?
Oikea vastaus:
Noin 260 metriä.
7.Mitä USS Kearsarge tekee ensi viikolla?
Oikea vastaus:
Laiva ja sen sotilaat harjoittelevat Itämerellä yhdessä suomalaisten kanssa.
8.Mitä vahinkoa on siitä, että mansikanpoimijoita on liian vähän?
Oikea vastaus:
Noin 2 miljoonaa kiloa mansikkaa jää pellolle ja menee pilalle.
9.Miksi mansikanpoimijoita on tänä kesänä liian vähän?
Oikea vastaus:
Ukrainasta tulee Suomeen vain vähän poimijoita sodan takia.
10.Mitä Saga Vanninen on voittanut?
Oikea vastaus:
Hän on voittanut nuorten MM-kultaa seitsenottelussa.
11.Mitä seitsenottelussa tehdään?
Oikea vastaus:
Siinä kilpaillaan 7 eri yleisurheiulajissa.
12.Missä päin Suomea sataa lauantaina?
Oikea vastaus:
Aamulla lännessä ja illalla idässä.