Kuntavaalit 2021
Selkotentti
Selkotentissä poliitikot yrittävät vastata kysymyksiin niin, että kaikki ymmärtävät. Kieliraati arvioi, onnistuvatko poliitikot puhumaan selkokieltä. Juontaja on Margit Alasalmi.
Kuntavaalien vaalipäivä on 13.6.2021. Selkokeskus on tehnyt yhdessä oikeusministeriön kanssa tietopaketin äänestämisestä kuntavaaleissa.
Sananselitykset

Helsingin yliopiston opiskelijat ja tutkijat ovat tehneet selkouutisten yleisölle sananselityksiä politiikan vaikeista sanoista.
Videot
Nämä videot kertovat, miksi kuntavaalit ovat tärkeät.
Miksi Suomessa pidetään kuntavaalit?
Kysymyksiä puolueille
Selkosanomat-lehti lähetti puolueille 3 kovaa kysymystä kuntavaaleista.
Selkosanomat suunnitteli kysymykset yhdessä Ylen ja Leija-lehden kanssa.
Lue Selkosanomista, mitä puolueet vastasivat.

Valinfo på lätt svenska
eli tietoa kuntavaaleista selkoruotsiksi.
Information om kommunalvalet kan du få via
LL-Centers och justitieministeriets broschyr
Frågor till partierna
LL-Bladet har också skickat tre frågor om kommunalvalet till partierna.
LL-Bladet planerade frågorna tillsammans med Yle och tidningen Leija.
Läs i LL-Bladet vad partierna har svarat.