Kaikki talviolympialaisista!

Presidentinvaalit 2018

Presidentinvaalit 2018

presidentinlinna
Kuka asuu Presidentinlinnassa vaalien jälkeen? Kuva: Jyrki Lyytikkä / Yle

Sauli Niinistö
Sauli Niinistö Kuva: Vesa Moilanen / Lehtikuva
Sauli Niinistö on voittanut presidentinvaalit. Niinistö on Suomen presidentti seuraavat 6 vuotta.

Suomalaiset äänestivät presidentinvaaleissa sunnuntaina 28. tammikuuta. Melkein 63 prosenttia äänestäjistä äänesti Niinistöä.

Koska Niinistö sai yli 50 prosenttia äänistä, vaaleissa ei tarvita toista kierrosta.

Tämä on Niinistön toinen kausi presidenttinä. Ensimmäisen kerran hänet valittiin presidentiksi vuonna 2012.

Vuoden 2012 vaaleissa Niinistö oli kokoomuksen ehdokas. Näissä vaaleissa hänellä oli oma valitsijayhdistys.

Presidenttiehdokkaat

Presidentinvaalit 2018. Osa 1: Miksi juuri minä?

Presidentinvaalit 2018. Osa 2: Mitä mieltä maahanmuutosta?

Me kysymme - ehdokkaat vastaavat

Lisää tietoa:

Ehdokkaiden vastaukset selkokielellä Selkosanomissa

Äänestäminen presidentinvaaleissa

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä