Sunnuntai 11.12.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mikä nostaa asumiskuluja?
Oikea vastaus:
Hintojen nousu. Monet asiat ovat kallistuneet.
2.Miksi asumiskulut nousevat myös uusissa asumisoikeusasunnoissa?
Oikea vastaus:
Koska kuluja tasataan eri talojen kesken.
3.Mistä ihmiset kysyivät paljon presidentti Niinistöltä?
Oikea vastaus:
Ukrainasta, Venäjästä ja Natosta.
4.Aikooko presidentti Niinistö soittaa Venäjän presidentille?
Oikea vastaus:
Ei. Niinistö sanoo, että keskusteluun ei ole aihetta.
5.Miksi tilanne on vaikea Odessassa?
Oikea vastaus:
Kaupunki on melkein kokonaan ilman sähköä.
6.Mitä Venäjän uudet iskut tuhosivat?
Oikea vastaus:
Ne tuhosivat 2 tärkeää voimalaa Odessassa.
7.Mistä raketti lähti kohti Kuuta?
Oikea vastaus:
Cape Canarevalin avaruuskeskuksesta USA:sta.
8.Mitä raketti vie Kuuhun?
Oikea vastaus:
Robotin ja mönkijän.
9.Paistaako maanantaina Pohjanmalla aurinko?
Oikea vastaus:
Kyllä.
10.Milloin alkaa sataa paljon lunta?
Oikea vastaus:
Maanantaina illalla.