Sunnuntai 1.5.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Milloin on vappupäivä?
Oikea vastaus:
1.5.2022.
2.Miksi vappua on juhlittu tänä vuonna vilkkaasti?
Oikea vastaus:
Ravintolat saivat olla auki tänä vappuna, kun korona-aika on ohi.
3.Mitä tapahtui Helsingin keskustassa vappuaattona?
Oikea vastaus:
Mies ajoi autolla kovaa vauhtia autolla Pohjoisesplanadilla, jossa oli paljon ihmisiä.
4.Loukkaantuiko kukaan?
Oikea vastaus:
Kyllä. Miehen lisäksi loukkaantui 2 muuta ihmistä.
5.Tuliko tapauksesta muuta vahinkoa?
Oikea vastaus:
Kyllä. Mies törmäsi moneen autoon, joihin tuli kolhuja.
6.Ketkä pitävät puheita vappuna?
Oikea vastaus:
Puolueiden puheenjohtajat.
7.Mitä teemoja vappupuheissa oli tänä vuonna?
Oikea vastaus:
Esimerkiksi SDP:n Sanna Marin puhui turvallisuudesta ja rauhasta, ja perussuomalaisten Riikka Purra puhui veroista.
8.Miten työttömien työnhaku muuttuu?
Oikea vastaus:
Työnhakija tapaa virkailijan useammin kuin ennen.
9.Miksi muutos on tehty?
Oikea vastaus:
Hallitus uskoo, että näin työttömät löytävät töitä paremmin.
10.Millon paastokuukausi ramadan loppuu tänä vuonna?
Oikea vastaus:
Toukokuun alussa.
11.Mitä silloin tapahtuu?
Oikea vastaus:
Muslimit viettävät id-juhlaa perheen parissa.
12.Minkälainen sää on maantaina Pohjois-Lapissa?
Oikea vastaus:
Pohjois-Lapissa voi sataa lunta yli 10 senttimetriä.