Sunnuntai 24.1.2021 (radio)
Venäjän tilanne
Suomen presidentti Sauli Niinistö sanoo, että Venäjän poliittinen tilanne on vakava. Niinistö kirjoitti asiasta Twitterissä.
Niinistön mielestä EU-maiden ulkoministerien pitää yhdessä miettiä, miten Venäjän tilanteeseen reagoidaan. EU-maiden ulkoministereillä on kokous maanantaina.
Venäjällä oli lauantaina isoja mielenosoituksia. Poliisi otti kiinni yli 3000 mielenosoittajaa.
Mielenosoittajat halusivat tukea oppositiojohtaja Aleksei Navalnyia. Poliisi pidätti Navalnyin viikko sitten.
Navalnyi on presidentti Vladimir Putinin vastustaja. Viime kesänä Nalvalnyi yritettiin tappaa myrkyllä.
Viron hallitus
Suomen naapurimaa Viro saa uuden hallituksen. Hallituksen ministerit kerrottiin sunnuntaina.
Uuden hallituksen pääministeri on Kaja Kallas. Kallas on Viron ensimmäinen naispääministeri.
Kallas on reformipuolueesta. Kallaksen hallituksen ministerit ovat reformipuolueesta ja keskustapuolueesta.
Viron edellinen hallitus erosi korruptioepäilyn takia. Edellisen hallituksen pääministeri oli keskustapuolueesta, jota epäillään korruptiosta.
Kiinan kaivosonnettomuus
Kiinassa on pelastettu kaivosmiehiä syvältä maan alta.
Miehet olivat kultakaivoksessa, jossa tapahtui onnettomuus 2 viikkoa sitten. Onnettomuudessa yli 20 kaivosmiestä jäi maan alle.
Kiina on nyt onnistunut pelastamaan 11 kaivosmiestä. He olivat melkein 600 metrin syvyydessä.
Pelastajat saivat yhteyden miehiin viikko sitten. Sen jälkeen heille onnistuttiin toimittamaan ruokaa ja lääkkeitä kuilujen kautta.
Kaivosonnettomuudet ovat tavallisia Kiinassa.
Salon tulipalo

Salossa, Etelä-Suomessa, on ollut paha tulipalo. Tulipalossa kuoli 2 ihmistä.
Tulipalo oli asunnossa, joka on kerrostalon ylimmässä, 4. kerroksessa. Rapun muiden asuntojen asukkaat siirrettiin turvaan.
Kuolleet olivat vanha nainen ja vanha mies. Lisäksi 1 ihminen loukkaantui tulipalossa.
Poliisi ja pelastuslaitos tutkivat, mikä oli tulipalon syy.
Lähipäivien sää

Lumisateet jatkuvat.
Maanantaina lunta sataa Länsi-Suomen rannikolla ja Pohjois-Suomessa.
Tiistaina lunta sataa Lapissa. Lisäksi uusia lumisateita tulee tiistaina kohti maan itä- ja eteläosia.
Sää on lauhaa, eli suuressa osassa maata ei ole pakkasta. Pakkasta on vain Lapissa.