Sunnuntai 26.4.2020 (radio)
Poikkeustila on jatkunut 6 viikkoa
Suomi on nyt ollut jo 6 viikkoa poikkeustilassa. Koronaepidemian takia elämää on rajoitettu monella tavalla.
Pääministeri Sanna Marin sanoi tänään, että Suomen hallitus arvioi tilannetta 3. toukokuuta.
Viikon päästä sunnuntaina hallitus siis arvioi, jatketaanko poikkeustilaa vielä.
Koronaan on kuollut 190 ihmistä Suomessa
Suomessa on nyt virallisesti yli 4500 koronavirustartuntaa.
Uusia tartuntoja löytyi 101.
Koronavirukseen on Suomessa kuollut 190 ihmistä.
Huomenna vietetään veteraanipäivää
Huomenna maanantaina Suomessa vietetään veteraanipäivää. Se on juhlapäivä sotaveteraanien kunniaksi.
Koronaepidemian takia veteraanipäivää vietetään eri tavalla.
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö julkaisee aamulla tervehdyksen sosiaalisessa mediassa.
Yli 1000 ihmisen virtuaalikuoro esittää Finlandia-hymnin. Esityksen voi katsoa valtioneuvoston Youtube-kanavalla.
Onko Pohjois-Korean johtaja sairas?
Maailmalla liikkuu paljon huhuja siitä, mitä Pohjois-Korean johtajalle Kim Jong-unillle on tapahtunut.
Kim Jong-un ei ole esiintynyt julkisuudessa pitkään aikaan.
Viimeksi kuultiin, että hän oli ehkä ollut isossa leikkauksessa.
Sosiaalisessa mediassa on jo epäilty, että hän on kuollut.
Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un on vasta 36-vuotias. Monet epäilevät, että hän on tosi huonossa kunnossa, koska hänellä on epäterveelliset elämäntavat ja hän tekee liikaa töitä.
Kevät tulee hitaasti
Huhtikuussa on ollut viileä sää ja monena yönä on ollut pakkasta. Siksi kevään eteneminen on ollut hidasta.
Etelä- ja Keski-Suomessa kevät alkoi varhain, mutta nyt se etenee ihan tavallista vauhtia.
Suomen ympäristökeskus arvioi, että Pohjois-Suomessa kevät on myöhässä.
Pohjois-Suomessa on vielä paljon lunta. Lunta riittää kesäkuuhun asti.
Pohjoisessa voi tulla tosi pahoja tulvia, kun lumi lopulta alkaa sulaa.
Sää pysyy viileänä
Sää pysyy viileänä.
Huomenna maanantaina on ensin aurinkoista, mutta sitten tulee pilvistä.
Päivällä Itä- ja Pohjois-Suomessa voi sataa räntää ja lunta.
Ensi yönä on vähän pakkasta koko maassa.