Sunnuntai 28.02.2021 (radio)
Etätyö ei sovi kaikille

Lähes miljoona suomalaista on tehnyt vuoden etätöitä. Yle Uutiset kysyi yleisöltä, miten etätyövuosi on muuttanut elämää.
Vastauksia tuli lähes 180.
Osa vastaajista sanoi, että etätyö on liian yksinäistä. Etätyössä myös esihenkilöiltä vaaditaan uusia taitoja. Huonointa johtamista on se, että työntekijä unohdetaan kotiin. Näin sanoo Työterveyslaitoksen tutkimusprofessori Jari Hakanen.
Parhaiten etätöissä viihtyvät asiantuntijat, jotka ovat muutenkin tottuneet toimimaan itsenäisesti.
Suomelle tuli hopeaa hiihdon MM-kisoissa

Suomi on voittanut hiihdon maailmanmestaruuskisoissa hopeaa. Mitali tuli parisprintin miesten finaalissa.
Ristomatti Hakola ja Joni Mäki toivat Suomelle kisojen toisen mitalin.
Vapaan hiihtotavan kilpailun voitti Norja. Venäjän hiihtoliiton joukkue jäi pronssille eli kolmanneksi.
Kisat pidetään Oberstdorfissa Saksassa.
Etelämantereesta irtosi suuri jäävuori
Etelämantereesta on irronnut suuri jäävuori. Se on lähes 1 300 neliökilometrin kokoinen.
Lohkeama tapahtui lähellä brittiläistä Halleyn tutkimusasema, joka on suljettu talven ajaksi. Asemaa siirrettiin lohkeamisriskin takia jo vuonna 2017.
Jäävuoren lohkeamiset ovat Etelämantereella tavallisia. Tällä kertaa kyseessä oli poikkeuksellisen suuri jäävuori.
Saharan hiekkaa Suomen lumessa tutkitaan
Sunnuntaina on vietetty Kalevalan päivää
Sunnuntaina on vietetty suomalaisen kulttuurin päivää eli Kalevalan päivää.
Se on myös liputuspäivä.
Kalevala on Suomen kansalliseepos. Elias Lönnrot keräsi 1800-luvulla kansanrunoja, joista hän kokosi Kalevalan.
Kalevalassa seikkailee 2 maan, Kalevalan ja Pohjolan, väkeä.
Ensimmäinen painos Kalevalasta ilmestyi vuonna 1835.