Sunnuntai 31.7.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Miksi ensi talvena voi olla sähkökatkoja?
Oikea vastaus:
Sähkökatkot voivat olla yksi keino säästää sähköä.
2.Sulavatko ruokakaupan pakasteet nopeasti, jos sähköt ovat poikki?
Oikea vastaus:
Eivät. Pakastealtaat kestävät ilman sähköä muutaman tunnin.
3.Miksi Euroopan sähkönsaanti on vaikeuksissa?
Oikea vastaus:
Ukrainan sodan takia.
4.Milloin monet sosiaalietuudet nousevat?
Oikea vastaus:
Maanantaina, kun elokuu alkaa.
5.Kuinka paljon sosiaalietuudet nousevat?
Oikea vastaus:
3,5 prosenttia.
6.Miksi sosiaalietuudet nousevat?
Oikea vastaus:
Inflaation eli hintojen nousun takia.
7.Mitä monet etätyöntekijät kaipaavat?
Oikea vastaus:
Tapaamisia työkavereiden kanssa.
8.Miksi pomo voi ymmärtää etätyöntekijän väärin?
Oikea vastaus:
Hän ei näe työntekijän tunteita ja reaktioita.
9.Miten Savonlinnassa on muistettu liikenneonnettomuuden uhreja?
Oikea vastaus:
Suruhartaudella ja suruliputuksella.
10.Mikä toinen sana tarkoittaa samaa kuin polyamorinen suhde?
Oikea vastaus:
Monisuhde.
11.Millainen suhde on polyamorinen?
Oikea vastaus:
Polyamorisessa suhteessa on enemmän kuin 2 ihmistä.
12.Minkälainen on maanantain sää?
Oikea vastaus:
Poutainen ja melko lämmin.