Sunnuntai 6.2.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mikä on velkakatto?
Oikea vastaus:
Se on yläraja, kuinka paljon yksi ihminen voi saada lainaa
2.Miksi kaikki ensiasunnonostajat eivät tykkää velkakatosta?
Oikea vastaus:
Velkakatto vaikeuttaa asunnon ostoa, jos ihmisellä ei ole tarpeeksi omaa rahaa.
3.Minkä mitalin Iivo Niskanen sai?
Oikea vastaus:
Pronssimitalin. (Pekingin talviolympialaisista.)
4.Missä lajissa Iivo Niskanen sai mitalin?
Oikea vastaus:
Hän sai mitalin miesten yhdistelmähiihdossa.
5.Minkä keräyksen presidentti Niinistö avasi?
Oikea vastaus:
Vuoden 2022 yhteisvastuukeräyksen.
6.Keitä keräyksellä tuetaan?
Oikea vastaus:
Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan tänä vuonna lapsia ja nuoria, jotka kärsivät koronapandemiasta.
7.Missä maissa asuu saamelaisia?
Oikea vastaus:
Saamelaisia asuu Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Venäjällä.
8.Onko saamelaisilla oma lippu?
Oikea vastaus:
Kyllä on.
9.Kuinka vanha Elisabet oli, kun hänestä tuli kuningatar?
Oikea vastaus:
Hän oli silloin 25-vuotias.
10.Kuinka kauan Elisabet on ollut Britannian hallitsija?
Oikea vastaus:
70 vuotta.
11.Sataako maanantaina paljon lunta?
Oikea vastaus:
Ei sada. Lumisateet loppuvat maanantaina.
12.Paistaako aurinko maanantaina?
Oikea vastaus:
Ei paista. Koko maassa on pilvistä.