Tiedätkö kivan matkakohteen? Ylen Egenland-matkaohjelma haluaa kuulla siitä!

Egenlandin juontajat Hannamari Hoikkala ja Nicke Aldén seurassaan suolentisjoukkue Kivenlahden Kireet suolentopallon MM-kisoissa Haukivuorella.
Kuva: Yle/Eva Pursiainen

Egenland on Ylen ohjelma, joka esittelee hyviä matkakohteita Suomessa. Egenland esittelee kiinnostavia paikkoja, ihmisiä ja tapahtumia, joita kaikki ihmiset eivät ehkä vielä tiedä tai tunne kovin hyvin. Egenland on löytänyt matkakohteet, kun yleisö on niitä meille ehdottanut.

Egenlandia voit katsoa Yle Areenassa. Matkakohteista voi myös lukea Egenlandin omilla nettisivuilla.

Egenland on käynyt yli 100 matkakohteessa eri puolilla Suomea. Egenland on käynyt monissa erikoisissa paikoissa ja hauskoissa tapahtumissa. Ohjelmassa on tavattu paljon tosi kivoja ihmisiä. Täältä löydät kartan, josta voit katsoa, missä kaikissa paikoissa olemme jo käyneet.

Egenland etsii nyt uusia matkakohteita. Onko sinulla hyviä ehdotuksia? Tiedätkö paikan, jossa on kiva käydä talvella, kun sataa lunta? Tai tiedätkö paikan, jossa on kiva käydä kesällä, kun aurinko paistaa? Tiedätkö hauskan tapahtuman, josta monet ihmiset eivät ole vielä kuulleet? Tai tunnetko ihmisen, joka on niin mukava ja mielenkiintoinen, että koko kansa varmasti tykkää hänestä?

Matkakohde voi olla iso tai pieni, kaupungissa tai maaseudulla. Jos sinä ajattelet, että se kannattaa nähdä, kerro siitä myös meille tällä lomakkeella.

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 16.40 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Areenasta.

Kuuntele myös Yle Uutiset selkoruotsiksi Areenasta.

Kuntavaalit: Videoita

Piirros, jossa kädet pitävät äänestyslippuja.

Demokratia. Kunnan tehtävät. Kunnan päättäjät.

Kuntavaalit: Sananselityksiä

Vaikeita sanoja kuntavaaleista.

Helsingin yliopiston opiskelijat selittävät politiikan vaikeita sanoja.

Kuntavaalit: Vaalitietoa

Kuvassa henkilö laittaa äänestyslipukkeen uurnaan.

Selkokeskus ja oikeusministeriö ovat julkaisseet tietoa kuntavaaleista selkokielellä.

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Yle Kielikoulu

Nainen katsoo puhelimesta posteja

Katso videoita ja opi suomea!

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä