Tiistai 12.4.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Mikä maailmalla erityisesti huolestuttaa Ukrainan sodassa?
Oikea vastaus:
Lasten tilanne.
2.Kuinka monta ukrainalaista lasta on paennut sotaa?
Oikea vastaus:
Melkein 5 miljoonaa.
3.Miten suomalaisten mielipide Venäjästä on muuttunut Ukrainan sodan takia?
Oikea vastaus:
Suurin osa suomalaisista on nyt sitä mieltä, että Venäjä on vaara Suomelle.
4.Mitä mieltä suomalaiset ovat tavallisista venäläisistä?
Oikea vastaus:
Melkein 60 prosenttia suomalaisista on sitä mieltä, että venäläiset ovat miellyttäviä ihmisiä.
5.Mitä on harmaa työvoima?
Oikea vastaus:
Harmaalla työvoimalla tarkoitetaan työntekijöitä, joista ei makseta veroja tai sosiaaliturvamaksuja.
6.Mitä muuta sanaa voi käyttää harmaasta työvoimasta?
Oikea vastaus:
Pimeä työvoima.
7.Millä alalla harmaata työvoimaa on paljon?
Oikea vastaus:
Rakennusalalla.
8.Mitä nimiä viime vuoden vauvoille annettiin eniten?
Oikea vastaus:
Olivia ja Leo.
9.Mitkä olivat suosituimmat ruotsinkieliset nimet?
Oikea vastaus:
Saga ja Liam.
10.Milloin kesänopeudet tulevat maanteillä käyttöön?
Oikea vastaus:
Nyt huhtikuussa.
11.Tulevatko kesänopeudet käyttöön koko maassa samaan aikaan?
Oikea vastaus:
Eivät tule. Ne tulevat käyttöön, kun sää ja ajokeli sen eri alueilla sallivat.
12.Minkälaista säätä on luvassa?
Oikea vastaus:
Keskiviikkona poutaista ja torstaina sateista.