Tiistai 13.12.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Kenet EU-parlamentti erotti?
Oikea vastaus:
Varapuhemies Eva Kailin.
2.Miksi hänet erotettiin?
Oikea vastaus:
Koska poliisi on pidättänyt Kailin. EU-parlamenttiin on ehkä vaikutettu lahjuksilla.
3.Miksi junat ja lentokoneet myöhästelivät maanantaina ja tiistaina?
Oikea vastaus:
Talvimyrskyn takia.
4.Jäikö rekkoja jumiin?
Oikea vastaus:
Kyllä.
5.Missä HUSin sairaalassa on pahin ruuhka päivystyksessä?
Oikea vastaus:
Jorvissa.
6.Kuinka kauan osa ihmisistä on joutunut odottamaan ambulanssissa?
Oikea vastaus:
Jopa puolitoista (1,5) tuntia .
7.Kuinka monta tuotetta aiempaa vähemmän on uudessa äitiyspakkauksessa?
Oikea vastaus:
12 tuotetta vähemmän.
8.Miksi tuotteita on aiempaa vähemmän?
Oikea vastaus:
Syy on maailman talouden tilanne ja hintojen kallistuminen.
9.Kuka on Suomen Lucia tänä vuonna?
Oikea vastaus:
Wilma Grönqvist.
10.Mistä hän on kotoisin?
Oikea vastaus:
Raaseporista.
11.Jatkuuko talvimyrsky keskiviikkona?
Oikea vastaus:
Ei jatku. Lumisade loppuu.
12.Onko keskiviikkona kylmä?
Oikea vastaus:
On melko kylmä. Monin paikoin on paljon pakkasta.