Tiistai 17.10.2017 (radio)
Poliisikouluun kaivataan lisää opiskelijoita

Poliisikoulussa on pula hyvistä hakijoista. Poliisikoulun oppilaspaikkoja lisättiin tänä vuonna. 60 opiskelupaikkaa jäi kuitenkin käyttämättä, sillä kouluun ei löytynyt sopivia opiskelijoita.
Varsinkin ruotsinkielisistä opiskelijoista on pula. Ruotsinkieliselle kurssille järjestetään lisähaku syksyllä.
Kirkolle palkinto selkokielisyydestä

Suomen evankelis-luterilainen kirkko on saanut palkinnon selkokielen käytöstä. Palkinto on nimeltään Vuoden selväsanainen.
Kirkko sai palkinnon, koska se on tuottanut aineistoa ja palvelua helpolla suomen ja ruotsin kielellä jo monta vuotta. Kirkolla on verkkosivut selkosuomeksi ja selkoruotsiksi. Kirkko järjestää selkokielisiä jumalanpalveluksia. Myös esimerkiksi kasteen ja vihkimisen toimittamiseen on selkokielinen kaava.
Aurinko oli punainen
Aurinko näytti tänään punaiselta varsinkin Etelä-Suomessa. Aurinko värjäytyi, koska Irlannissa riehunut Ophelia-myrsky puhalsi Suomeen metsäpalojen hiukkasia Etelä-Euroopasta ja hiekkapölyä Saharasta.
Ilmatieteen laitos kertoi, että satelliittikuvassa näkyi pölyvana. Se kulki Hollannin ja Ruotsin kautta Suomeen.
Asunnottomien yö

Tänään vietetään Asunnottomien yötä. Yö on osa YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaista päivää. Asunnottomien yöllä muistutetaan siitä, että jokaisella on oikeus vakinaiseen asuntoon.
Suomessa asunnottomien määrä on vähentynyt. Kuitenkin viime vuoden lopussa lähes 7000 ihmistä oli Suomessa ilman asuntoa. Joka neljäs yksinasuva asunnoton on maahanmuuttajataustainen.
Prinssi William vierailee Suomessa
Britannian prinssi William saapuu Suomeen marraskuun lopulla. Hän tulee presidentti Sauli Niinistön vieraaksi. Prinssi William on Britannian kruununperimysjärjestyksessä toinen, isänsä kruununprinssi Charlesin jälkeen.