Tiistai 20.12.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Ketkä voivat saada koronan tehosterokotteen?
Oikea vastaus:
Pian kaikki aikuiset.
2.Missä koronarokotteita aletaan antaa?
Oikea vastaus:
Myös yksityisillä lääkäriasemilla.
3.Minkälaista rikosta poliisi epäilee Helsingissä?
Oikea vastaus:
Poliisi epäilee, että mies tappoi oman vaimon.
4.Mitä tiedetään miehestä, jota poliisi epäilee rikoksesta?
Oikea vastaus:
Hän on 48-vuotias psykiatri.
5.Miksi sähkökatkon aikana ei saa valuttaa vettä viemäriin?
Oikea vastaus:
Vesi kulkee viemäreissä sähköpumpuilla, ja ne voivat pysähtyä sähkökatkon aikana.
6.Mistä löytyy tietoa, mitä sähkökatkon aikana pitää tehdä?
Oikea vastaus:
Nettisivulta selkokeskus.fi.
7.Miksi Kirkkonummella kuoli 4 ihmistä?
Oikea vastaus:
Sitä ei vielä tiedetä. Poliisi tutkii, miksi ihmiset kuolivat.
8.Keneltä Ukrainan presidentti sai villasukat?
Oikea vastaus:
Suomalaiselta 14-vuotiaalta Henriikalta.
9.Sataako keskiviikkona?
Oikea vastaus:
Kyllä, etelässä vettä ja pohjoisessa lunta.
10.Minkälainen on lähipäivien lämpötila?
Oikea vastaus:
Etelässä lämpötila on plussan puolella, pohjoisessa on pakkasta.