Tiistai 25.9.2018

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Kuinka monta ihmistä oikeus on vanginnut Turun seudun operaation jälkeen?

Oikea vastaus:

2.

2.Miksi heidät vangittiin?

Oikea vastaus:

Heitä epäillään rahanpesusta ja verorikoksista.

3.Mitä OP aloittaa?

Oikea vastaus:

Yt- eli yhteistoimintaneuvottelut.

4.Mikä on OP tavoite?

Oikea vastaus:

Se haluaa säästää 100 miljoonaa euroa vuodessa.

5.Kuka vieraili tiistaina Tallinnassa, Virossa?

Oikea vastaus:

Paavi Franciscus.

6.Missä muualla hän vieraili?

Oikea vastaus:

Liettuassa ja Latviassa.

7.Mitä Viagogo-nettisivulla voi tehdä?

Oikea vastaus:

Ostaa pääsylippuja.

8.Miksi ihmiset ovat valittaneet Viagogosta?

Oikea vastaus:

He sanovat, että Viagogo on ottanut heiltä suuremman summan, kuin se lipun oston aluksi ilmoitti.

9.Missä satoi lunta tiistaina?

Oikea vastaus:

Kilpisjärvellä, Lapissa.

10.Paljonko lunta satoi?

Oikea vastaus:

2 senttimetriä.

Tarkista vastaukset

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 16.40 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Lahjoita puhetta

Lahjoita puhetta, Kysy suosikiltasi.

Tallenna omaa puhetta tutkijoille, niin älylaitteet oppivat ymmärtämään myös sinua!

Yle Uutiset selkoruotsiksi

Nainen työpöydän ääressä.

Kuuntele ja lue Yle Nyheter på lätt svenska

Ann-Lis Fredriksson kertoo uutisista selkoruotsiksi

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Suomalaisia sanontoja

Piirroshahmoja.

Mitä suomalainen tarkoitttaa, kun hän sanoo näin...

Anna matkavinkki Egenlandille!

Egenlandin juontajat Hannamari Hoikkala ja Nicke Aldén seurassaan suolentisjoukkue Kivenlahden Kireet suolentopallon MM-kisoissa Haukivuorella.

Ylen matkaohjelma Egenland etsii kivoja matkakohteita eri puolilla Suomea.

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä