Tiistai 2.6.2020

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Missä sijaitsee vaneritehdas, jonka UPM haluaa sulkea?

Oikea vastaus:

Se sijaitsee Jyväskylässä.

2.Mitä UPM aloittaa työntekijöiden kanssa?

Oikea vastaus:

UPM aloittaa yt-neuvottelut.

3.Lisääntyivätkö vai vähenivätkö lääkärikäynnit keväällä?

Oikea vastaus:

Ne vähenivät.

4.Kuinka paljon?

Oikea vastaus:

Ne vähenivät 50%.

5.Miten se on vaikuttanut siihen, miten nopeasti pääsee lääkäriin?

Oikea vastaus:

Lääkäriin pääsee aiempaa nopeammin.

6.Lisääntyikö vai pienenikö asuntokauppa toukokuussa 8%?

Oikea vastaus:

Se pieneni.

7.Miten asuntokauppa vilkastui vaikka se pieneni?

Oikea vastaus:

Asuntokauppa kävi huhtikuussa huonommin ja toukokuussa vähän paremmin. Se vilkastui toukokuussa vaikka asuntokauppaa tehtiin vähemmän, kuin tavallisesti toukokuussa.

8.Saako kirkoissa viettää ehtoollista?

Oikea vastaus:

Saa viettää.

9.Saako kirkoissa laulaa?

Oikea vastaus:

Saa laulaa, mutta kirkoissa lauletaan aiempaa vähemmän.

10.Miten jumalanpalveluksia voi katsoa, jos ei halua mennä kirkkoon?

Oikea vastaus:

Niitä voi katsoa netissä.

11.Millainen sää on keskiviikkona Keski-Suomessa?

Oikea vastaus:

Ei sada. Pilvisyys vaihtelee. Lämpötila on 15...20 astetta.

12.Sataako Lapissa keskiviikkona?

Oikea vastaus:

Kyllä.

Tarkista vastaukset

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Yle Uutiset selkoruotsiksi

Nainen työpöydän ääressä.

Kuuntele ja lue Yle Nyheter på lätt svenska

Ann-Lis Fredriksson kertoo uutisista selkoruotsiksi

Anna matkavinkki Egenlandille!

Egenlandin juontajat Hannamari Hoikkala ja Nicke Aldén seurassaan suolentisjoukkue Kivenlahden Kireet suolentopallon MM-kisoissa Haukivuorella.

Ylen matkaohjelma Egenland etsii kivoja matkakohteita eri puolilla Suomea.

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä