Tiistai 30.3.2021
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Onko koronarokotteista apua?
Oikea vastaus:
Kyllä, ne vähentävät koronatartuntoja tehokkaasti.
2.Suojaavatko koronarokotteet myös koronaviruksen muunnoksia vastaan?
Oikea vastaus:
Kyllä.
3.Miksi koronaviruksen muunnokset ovat vaarallisia?
Oikea vastaus:
Ne tarttuvat helposti ja leviävät nopeasti.
4.Mitkä ovat tiistain koronaluvut?
Oikea vastaus:
4 uutta koronakuolemaa ja 420 uutta koronatartuntaa.
5.Milloin koronarokote on annettu jo yli miljoonalle suomalaiselle?
Oikea vastaus:
Todennäköisesti viikon kuluttua.
6.Missä päin Suomea asuntojen hinnat ovat nousseet?
Oikea vastaus:
Suurissa kaupungeissa.
7.Miten asuntojen hinnoille on käynyt muualla Suomessa?
Oikea vastaus:
Ne ovat vähän laskeneet.
8.Missä päin maailmaa laivaliikenteessä on ruuhkaa?
Oikea vastaus:
Suezin kanavalla.
9.Mikä on ruuhkan syy?
Oikea vastaus:
Laivat eivät päässeet Suezin kanavaan, kun yli 400 metriä pitkä laiva jäi kanavaan kiinni.
10.Joko tilanne on parempi?
Oikea vastaus:
Kyllä. Laiva saatiin irti maanantaina, ja liikenne toimii taas.
11.Missä päin Suomea voi sataa keskiviikkona lunta?
Oikea vastaus:
Lapissa.
12.Miksi ilma tuntuu keskiviikkona kylmältä, vaikka lämpötila on 1-10 astetta?
Oikea vastaus:
Tuulen takia.