Tiistai 30.3.2021 (radio)
Koronarokotteiden teho
Koronarokotteista on saatu uutta tietoa. Uusi tutkimus kertoo, että koronarokotteet vähentävät koronatartuntoja tehokkaasti.
Amerikkalaisessa tutkimuksessa oli mukana terveydenhuollon työntekijöitä, jotka saivat koronarokotteen. Ensimmäinen rokote esti 80 prosenttia koronatartunnoista, ja toinen rokote esti 90 prosenttia koronatartunnoista.
Koronarokotteet antoivat suojaa myös koronaviruksen muunnoksia vastaan. Se on hyvä uutinen, koska koronaviruksen muunnokset tarttuvat helposti ja ne ovat levinneet nopeasti eri puolilla maailmaa.
Suomen koronaluvut
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on kertonut, että Suomessa on 4 uutta koronakuolemaa. Suomessa on kuollut yhteensä 826 ihmistä koronan takia.
Uusia koronatartuntoja on 420. Suomessa on löydetty yhteensä noin 77 000 koronatartuntaa.
Suomen koronarokotukset
Koronarokotukset etenevät Suomessa. Noin 860 000 suomalaista on rokotettu koronaa vastaan ainakin kerran.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen asiantuntija Mia Kontio kertoo, että tällä viikolla Suomeen saadaan iso määrä koronarokotteita.
Kontio uskoo, että viikon päästä jo yli miljoona suomalaista on saanut koronarokotteen.
Asuntojen hinnat
Asuntojen hinnat menevät eri suuntiin eri puolilla Suomea.
Asuntojen hinnat nousevat suurissa kaupungeissa. Helsingin seudulla asunnot olivat helmikuussa 3,4 prosenttia kalliimpia kuin vuosi sitten. Asuntojen hinnat nousivat myös Tampereella, Oulussa ja Turussa.
Muualla Suomessa asuntojen hinnat ovat vähän laskeneet.
Suezin kanava

Suezin kanava on taas auki. Kanavalla on kuitenkin ruuhkaa. Monet laivat odottavat, että ne pääsevät kulkemaan kanavan läpi.
Ruuhkan syy on onnettomuus, joka tapahtui viikko sitten. Silloin yli 400 metriä pitkä laiva jäi Suezin kanavaan kiinni. Siksi muut laivat eivät päässeet kanavaan.
Maanantaina laiva saatiin irti, ja liikenne toimii taas.
Keskiviikon sää

Keskiviikkona paistaa aurinko maan etelä- ja keskiosassa. Lapissa tulee päivän aikana lumikuuroja.
Lämmintä on 1 ja 10 asteen välillä, mutta tuuli lisää kylmän tuntua.