Tiistai 3.1.2023
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Kuka on tehnyt presidenttikyselyn?
Oikea vastaus:
Yle.
2.Kuka on kyselyn suosituin seuraavaksi presidentiksi?
Oikea vastaus:
Ulkoministeri Pekka Haavisto.
3.Kuka on noussut nopeimmin kohti kärkeä?
Oikea vastaus:
Ulkopoliittisen instituutin johtaja Mika Aaltola.
4.Koska presidentinvaalien ensimmäinen kierros on?
Oikea vastaus:
28.1.2024
5.Mikä on Blastr Green Steel?
Oikea vastaus:
Norjalainen teräsfirma.
6.Missä maakunnassa Inkoo on?
Oikea vastaus:
Uudellamaalla.
7.Milloin asuntokauppa on ollut yhtä hiljaista kuin nyt?
Oikea vastaus:
Vuoden 2008 finanssikriisissä.
8.Kuka on tutkinut astman ja kosteusvaurion yhteyttä?
Oikea vastaus:
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
9.Kuinka monta lasta tutkimuksessa oli ja kuinka kauan?
Oikea vastaus:
300 lasta 6 vuotta.
10.Missä päin Suomea on keskiviikkona aurinkoisinta?
Oikea vastaus:
Maan keskivaiheilla.