Tiistai 7.9.2021 (radio)
Budjettineuvottelut

Hallituspuolueet neuvottelevat valtion budjetista. Budjetti kertoo, miten valtio kerää ja käyttää rahaa.
Neuvottelut ovat jatkuneet koko tiistain. Arvioidaan, että hallituspuolueet ovat jo samaa mieltä monista valtion raha-asioista.
Hallituspuolueiden pitää kuitenkin vielä sopia, miten Suomi vähentää ilmastopäästöjä. Toimet ilmastonmuutosta vastaan ovat tärkeä osa valtion rahankäyttöä.
Hallituspuolueiden neuvottelut jatkuvat vielä keskiviikkona.
Sakot pahoinpitelijälle
Oikeus on antanut tuomion miehelle, joka pahoinpiteli kansanedustaja Juha Sipilää.
Mies löi nyrkeillä Sipilää, joka on entinen pääministeri. Tämä tapahtui viime talvena Eduskuntatalon lähellä Helsingissä.
Oikeuden mielestä väkivaltaa päättäjiä vastaan ei voida hyväksyä. Oikeus määräsi miehelle isot sakot.
Rakennusjätteen kierrätys
Rakennusjätteen kierrätystä halutaan parantaa.
Tänä syksynä Vantaalla aloittaa uudenlainen rakennusjätteen kierrätyslaitos. Laitoksessa rakennusjätettä ei polteta tai murskata.
Kierrätyslaitoksen robottikädet lajittelevat rakennusjätteen niin, että eri materiaalit voidaan kierrättää. Robottikädet toimivat tekoälyn avulla, ja ne ovat tarkempia kuin ihminen.
Nyt laitosta testataan, ja viimeistään marraskuussa se toimii täydellä teholla. Silloin laitos voi käsitellä 30 000 kiloa rakennusjätettä tunnissa.
Meistä - About Us
Valokuvanäyttely Meistä - About Us kiertää Suomea. Nyt näyttely on Jyväskylässä, monikulttuurikeskus Gloriassa.
Näyttelyssä on valokuvia, jotka on ottanut Aleksandra Lemke. Lemken valokuvat kertovat ihmisistä, jotka kuuluvat moneen vähemmistöön.
Valokuvien ihmiset ovat esimerkiksi homoseksuaaleja ja maahanmuuttajia. He ovat kohdanneet monenlaista syrjintää, mutta valokuvissa he ovat vahvoja ja ylpeitä omasta itsestä.
Valokuvanäyttely nähdään myös Tampereella ja Helsingissä.
Keskiviikon sää

Sää on keskiviikkona sateista maan pohjois- ja keskiosassa. Etelässä voi tulla paikoin sadekuuroja.
Maan etelä- ja länsiosassa on lämmintä, lämpötila on jopa 20 astetta. Muualla lämpötila on noin 10 ja 15 asteen välillä.