Tiistai 9.3.2021 (radio)
Lumipyry toi kolarisuman

Etelä-Suomessa on ajettu tänään paljon kolareita.
Hollolassa ajettiin aamupäivällä kolari, jossa oli mukana 6 autoa. 7 ihmistä loukkaantui.
Vantaalla rekka-auto putosi alas sillalta Hämeenlinnanvälylällä. Onnettomuudessa oli mukana myös 2 henkilöautoa. Rekan kuljettaja loukkaantui vakavasti.
Turunvälylällä Espoossa ajettiin ketjukolari, jossa oli mukana useita kymmeniä autoja. Ainakin kymmenen ihmistä loukkaantui.
Lisäksi on sattunut kymmeniä pienempiä kolareita, peräänajoja ja ulosajoja.
Ajokeli Etelä-Suomessa on ollut vaarallisen huono. Tiet ovat jäisiä ja lunta on pyryttänyt koko päivän.
Valmet Automotive rekrytoi
Autovalmistaja Valmet Automotive palkkaa paljon uusia työntekijöitä. Firma palkkaa noin tuhat uutta työntekijää ja toimihenkilöä.
Uusia työntekijöitä tarvitaan auton- ja akunvalmistukseen. Työpaikat ovat Valmet Automotiven tehtailla Salossa ja Uudessakaupungissa.
Firma kertoo, että lisää työntekijöitä tarvitaan, koska autojen ja akkujen tilausmäärät ovat kasvaneet nopeasti.
Latauspaikkoja sähköautoille
Taloyhtiöt rakentavat innokkaasti sähköautojen latauspaikkoja.
Kiinteistöliitto kertoo, että latauspaikkoja rakentaa nyt noin 30 prosenttia taloyhtiöistä. Lisäksi monen taloyhtiön tärkein hanke lähivuosina on muuttaa pysäköintipaikat sähköautoille sopiviksi.
Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA jakaa avustuksia latauspaikkojen rakentamiseen. Hakemuksia tulee niin paljon, että viime vuonna avustusrahat loppuivat kesken. Niin voi käydä myös tänä vuonna.
Koronarokotukset etenevät
Rokottaminen koronaa vastaa etenee.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos kertoo, että yli 80-vuotiaista suomalaisista on rokotettu jo noin 65 prosenttia. Kaikista suomalaisista noin 9 prosenttia on saanut ainakin yhden rokotteen.
Sosiaali- ja terveysministeriö ja THL sanovat, että kaikki aikuiset voivat saada ainakin ensimmäisen rokoteannoksen jo kesän aikana.
Tänään on todettu noin 600 uutta koronatartuntaa ja 2 uutta koronakuolemaa.
Keskiviikon sää
Lumisade loppuu maan eteläosassa illan aikana. Yöllä on koko maassa selkeää ja pakkanen kiristyy.
Keskiviikkoaamu on kylmä koko maassa. Idässä pakkasta on jopa yli 30 astetta.
Päivällä sää on aurinkoista ja pakkanen heikkenee.