yle.fi-etusivu

Torstai 12.10.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Kuka on suosituin Ylen presidenttikyselyssä?

Oikea vastaus:

Suosituin on Sauli Niinistö.

2.Kuinka paljon on Pekka Haaviston kannatus?

Oikea vastaus:

Haaviston kannatus on 14 prosenttia.

3.Koska presidentinvaalit ovat?

Oikea vastaus:

Ensimmäinen kierros on tammikuussa.

4.Kenet ulkoministeriö kutsuu keskusteluun?

Oikea vastaus:

Turkin suurlähettilään.

5.Kuka lähettää kirjeen Turkin presidentille?

Oikea vastaus:

Presidentti Sauli Niinistö.

6.Missä Ayla Albayrak on töissä?

Oikea vastaus:

Hän on töissä New Yorkissa.

7.Kuka on määrännyt Turun puukottajan mielentilatutkimukseen?

Oikea vastaus:

Käräjäoikeus.

8.Onko murhien tutkinta jo valmistunut?

Oikea vastaus:

Ei, poliisin esitutkinta on vielä kesken.

9.Kuka on kirjoittanut kirjan Tuntematon sotilas?

Oikea vastaus:

Sen on kirjoittanut Väinö Linna.

10.Kuka pyysi suomalaisia kertomaan kirjoista äidinkielen tunnilla?

Oikea vastaus:

Yle.

11.Koska Tuntematon sotilas ilmestyi?

Oikea vastaus:

Se ilmestyi vuonna 1954.

12.Mistä sodasta kirja kertoo?

Oikea vastaus:

Se kertoo jatkosodasta.

Tarkista vastaukset

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 15.05 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.35.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Suomi 100: Suomalainen juttu

Kaatosade kadulla.

Suomi 100: Terveisiä Suomi-kouluista

Paljon onnea suomi -kortti

Suomi 100: Suomi-koulujen opettajat

Maila Eichhorn

Vuosi kotoutumiskoulutuksessa

Kuva Luksian videoblogisarjan lopetusjaksosta.

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä