Torstai 12.10.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Kuka on suosituin Ylen presidenttikyselyssä?

Oikea vastaus:

Suosituin on Sauli Niinistö.

2.Kuinka paljon on Pekka Haaviston kannatus?

Oikea vastaus:

Haaviston kannatus on 14 prosenttia.

3.Koska presidentinvaalit ovat?

Oikea vastaus:

Ensimmäinen kierros on tammikuussa.

4.Kenet ulkoministeriö kutsuu keskusteluun?

Oikea vastaus:

Turkin suurlähettilään.

5.Kuka lähettää kirjeen Turkin presidentille?

Oikea vastaus:

Presidentti Sauli Niinistö.

6.Missä Ayla Albayrak on töissä?

Oikea vastaus:

Hän on töissä New Yorkissa.

7.Kuka on määrännyt Turun puukottajan mielentilatutkimukseen?

Oikea vastaus:

Käräjäoikeus.

8.Onko murhien tutkinta jo valmistunut?

Oikea vastaus:

Ei, poliisin esitutkinta on vielä kesken.

9.Kuka on kirjoittanut kirjan Tuntematon sotilas?

Oikea vastaus:

Sen on kirjoittanut Väinö Linna.

10.Kuka pyysi suomalaisia kertomaan kirjoista äidinkielen tunnilla?

Oikea vastaus:

Yle.

11.Koska Tuntematon sotilas ilmestyi?

Oikea vastaus:

Se ilmestyi vuonna 1954.

12.Mistä sodasta kirja kertoo?

Oikea vastaus:

Se kertoo jatkosodasta.

Tarkista vastaukset

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 15.05 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.35.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Suomi 100: Suomalainen juttu

Alakoululaisia ottamassa ruokaa koulun ruokalassa.

Suomi 100: Terveisiä Suomi-kouluista

Suomikoulu Kuola Lumpur Malesiassa.

Vuosi kotoutumiskoulutuksessa

Kuva Luksian videoblogisarjan lopetusjaksosta.

Suomen säästä

Revontulet leimuavat Olkkajärvellä

YKI

Mirja Tarnanen ja Shadi Hatem.

Opiskelija kysyy. Professori vastaa.

Kuuntele keskustelun 1. osa

Kuuntele keskustelun 2. osa

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä