Torstai 12.10.2017

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Kuka on suosituin Ylen presidenttikyselyssä?

Oikea vastaus:

Suosituin on Sauli Niinistö.

2.Kuinka paljon on Pekka Haaviston kannatus?

Oikea vastaus:

Haaviston kannatus on 14 prosenttia.

3.Koska presidentinvaalit ovat?

Oikea vastaus:

Ensimmäinen kierros on tammikuussa.

4.Kenet ulkoministeriö kutsuu keskusteluun?

Oikea vastaus:

Turkin suurlähettilään.

5.Kuka lähettää kirjeen Turkin presidentille?

Oikea vastaus:

Presidentti Sauli Niinistö.

6.Missä Ayla Albayrak on töissä?

Oikea vastaus:

Hän on töissä New Yorkissa.

7.Kuka on määrännyt Turun puukottajan mielentilatutkimukseen?

Oikea vastaus:

Käräjäoikeus.

8.Onko murhien tutkinta jo valmistunut?

Oikea vastaus:

Ei, poliisin esitutkinta on vielä kesken.

9.Kuka on kirjoittanut kirjan Tuntematon sotilas?

Oikea vastaus:

Sen on kirjoittanut Väinö Linna.

10.Kuka pyysi suomalaisia kertomaan kirjoista äidinkielen tunnilla?

Oikea vastaus:

Yle.

11.Koska Tuntematon sotilas ilmestyi?

Oikea vastaus:

Se ilmestyi vuonna 1954.

12.Mistä sodasta kirja kertoo?

Oikea vastaus:

Se kertoo jatkosodasta.

Tarkista vastaukset

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 15.05 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Uutisluokan päivä 2018

Kolme naisopiskelijaa.

Mukana myös Helsingin aikuisopiston peruskoulu

Luksian opiskelijat esittelevät eri alojen ammattikoulutusta

Kameramies kuvaa opiskelijoita.

Rakennusala

Sosiaali- ja terveysala

Liiketalousala

Kiinteistönhoitoala

Puhdistuspalveluala

Tulin Suomeen

Kaksi naista istuu lähekkäin ja hymyilee

Satu Leiskon uudessa selkokirjassa maahanmuuttajat kertovat elämästä Suomessa.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Suomi-koulut

Maila Eichhorn

Vuosi kotoutumiskoulutuksessa

Kuva Luksian videoblogisarjan lopetusjaksosta.

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä