Torstai 13.2.2020

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Missä alkavat yt-neuvottelut?

Oikea vastaus:

Lentoyhtiö Finnairissa.

2.Keitä yt-neuvottelut koskevat?

Oikea vastaus:

Kaikkia Finnairin kaukoliikenteen lentäjiä.

3.Paljonko Finnair on perunut lentoja?

Oikea vastaus:

Noin 200.

4.Missä on iso riski saada koronavirus?

Oikea vastaus:

Kiinassa.

5.Kuinka moni ihminen on kuollut koronavirukseen?

Oikea vastaus:

1400.

6.Paljonko kuolleita on Kiinan ulkopuolella?

Oikea vastaus:

Vain 1.

7.Missä mediassa Antti Kuronen on töissä?

Oikea vastaus:

Hän on Ylen toimittaja.

8.Kuka Imagen toimittaja mainitaan?

Oikea vastaus:

Sonja Saarikoski.

9.Mitä radiokanavaa Suomessa kuunnellaan eniten?

Oikea vastaus:

Yle Radio Suomea.

10.Ketkä kuuntelevat eniten radiota?

Oikea vastaus:

Iäkkäät ihmiset.

11.Koska saimaannorpan kuutit syntyvät?

Oikea vastaus:

Helmi-maaliskuun vaihteessa.

12.Miksi kuutit ovat vaarassa?

Oikea vastaus:

Koska lunta ja jäätä on vain vähän.

Tarkista vastaukset

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 16.40 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Yle Uutiset selkoruotsiksi

Nainen työpöydän ääressä.

Kuuntele ja lue Yle Nyheter på lätt svenska

Ann-Lis Fredriksson kertoo uutisista selkoruotsiksi

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Eduskuntavaalit 2019: Selkokielinen vaalikeskustelu

Yhdeksän ihmistä istuu auditorion lavalla. Yksi heistä ottaa selfietä.

Poliitikot Ylen ensimmäisessä selkokielisessä vaalikeskustelussa.

Eduskuntavaalit 2019: Nasib ja maahanmuuttajat

Viisi naista istuu pöydän ympärillä ja takana seisoo kaksi miestä.

Nasib Naseri keskustelee vieraiden kanssa kotoutumisesta, kulttuurieroista ja maahanmuuttajanaisista.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä