Torstai 21.1.2021 (radio)
Biden aloitti
USA:n uusi presidentti Joe Biden on aloittanut työt.
Biden vannoi virkavalan juhlallisessa tilaisuudessa keskiviikkona.
Tilaisuudessa Biden sanoi, että hän haluaa yhdistää amerikkalaiset ja olla kaikkien amerikkalaisten presidentti. Biden lupasi myös, että USA:sta tulee taas hyvä kumppani muille maille.
Presidentti Biden allekirjoitti ensimmäiset määräykset heti keskiviikkona.
Biden päätti, että USA tulee taas mukaan Pariisin ilmastosopimukseen ja Maailman terveysjärjestöön. USA erosi niistä Trumpin aikana.
Biden päätti myös, että hän ei anna enää rahaa USA:n ja Meksikon rajamuurin rakentamiseen. Hän myös lopetti matkustuskiellon, jonka vuoksi monista muslimaista ei ole voinut matkustaa USA:han.
Uudet koronatartunnat

Suomesta on löydetty 399 uutta koronatartuntaa. Yhteensä koronatartuntoja on melkein 42 000.
Suomessa on 6 uutta koronakuolemaa. Suomessa on kuollut yhteensä 638 ihmistä koronan takia.
Matkustaminen Britanniaan
Suomen ulkoministeriö suosittelee, että suomalaiset eivät matkusta ollenkaan Britanniaan, Irlantiin ja Etelä-Afrikkaan.
Ulkoministeriö haluaa estää sen, että muuntunut koronavirus pääsee leviämään Suomessa. Muuntunut koronavirus on vaarallinen, koska se tarttuu helposti ja leviää nopeasti.
Muuntunutta koronavirusta on löydetty Suomesta vasta vähän, mutta Brittein saarilla ja Etelä-Afrikassa sitä on paljon. Siksi suomalaisten ei ole hyvä matkustaa näille alueille.
Suomen asukasluku

Suomessa on nyt yli 5,5 miljoonaa asukasta. Viime vuonna Suomen asukasmäärä kasvoi noin 11 000 asukkaalla.
Suomen asukasmäärä kasvoi maahanmuuton takia. Suomeen muutti ihmisiä enemmän kuin Suomesta pois.
Vauvojen määrä ei enää riitä nostamaan Suomen asukasmäärää. Syntyneitä oli viime vuonna vähemmän kuin kuolleita.
Sääennuste

Torstaina Suomeen on saatu lisää lunta. Eniten lunta on satanut maan keskiosassa, jopa yli 10 senttimetriä.
Perjantaina sää lämpenee, ja Etelä-Suomessa lämpötila nousee plussalle. Perjantai-iltana etelään leviää vesisateita. Vain Lapissa sataa lunta.
Viikonloppuna Suomeen tulee uusia sateita. Aurinko voi kuitenkin paistaa vähän Etelä-Suomessa lauantaina.