Torstai 27.2.2020 (radio)
Suomessa ei ole koronavirusepidemiaa

Hallitus on keskustellut koronaviruksen vaikutuksista Suomeen.
Hallitus sanoo, että koronavirus ei aiheuta Suomessa isoa huolta. Suomessa ei ole koronavirusepidemiaa. Suomessa ei helposti sairastu koronavirukseen.
Hallitus sanoo, että terveyskeskukset ja sairaalat ovat valmiina hoitamaan ihmisiä, jos ihmisiä sairastuu koronavirukseen Suomessa. Sairaaloilla on varastossa paljon suojavarusteita ja lääkkeitä.
Suomessa on löydetty kaksi koronatapausta. Toinen tapaus löydettiin eilen keskiviikkona ja toinen tapaus löydettiin helmikuun alussa.
Hallitus on perustanut työryhmän, joka seuraa koronatilannetta Suomessa ja muualla maailmassa.
Kouluja suljettu ja tapahtumia peruttu ulkomailla

Monissa maissa on nyt rajoituksia, joilla estetään koronaviruksen leviämistä. Esimerkiksi Japanissa suljetaan kouluja. Kiinassa ja USA:ssa on suljettu yliopistoja. Suuria tapahtumia, esimerkiksi konsertteja tai urheilukilpailuja on peruttu Italiassa.
Saudi-Arabia kieltää ulkomaalaisten pyhiinvaellukset Mekkaan. Iran peruu perjantain rukoushetken Teheranissa.
Suomessa ei ole vielä peruttu tapahtumia koronaviruksen takia.
Rauman telakka sai ison tilauksen

Australia tilaa kaksi matkustajalaivaa Rauman telakalta. Laivat rakennetaan niin, että ne valmistuvat syksyllä 2022 ja 2023.
Laivojen rakentaminen Suomessa Rauman telakalla tuo töitä noin 3500 ihmiselle. Laivat menevät Australiassa Tasmanian Devonportin ja Melbournen väliseen liikenteeseen.
Rauman telakka on saanut viime vuosina monia tilauksia.
Eläkeikä nousee

Eläkkeelle jäädään aiempaa vanhempana. Viime vuonna Suomessa jäätiin eläkkeelle keskimäärin 61,5-vuotiaana. Se on yli 2 kuukautta myöhemmin, kuin edellisenä vuonna eli vuonna 2018.
Eläkkeelle jäi viime vuonna vähemmän ihmisiä kuin edellisenä vuonna. Ihmiset ovat töissä aiempaa pidempään. Eläkeikä on noussut joka vuosi vähän.
Suomessa on tehty eläkeuudistus, jonka tarkoitus on, että töissä ollaan pidempään ja eläkeikä nousee.
Perjantaina on poutaa ja pakkasta
Sää on perjantaina selkeää ja poutaista. Maan itäosissa voi olla pilviä ja sataa vähän lunta. Koko maassa on perjantaina pakkasta.