Torstai 4.2.2021

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Mihin asti ravintoloiden koronarajoitukset ehkä jatkuvat?

Oikea vastaus:

Kesäkuun loppuun asti.

2.Moneltako ravintoloiden pitää mennä kiinni alueella, jonka koronatilanne on huono?

Oikea vastaus:

Kello 23. Alkoholin myynti pitää lopettaa jo kello 22.

3.Mitkä ovat Suomen koronaluvut torstaina?

Oikea vastaus:

444 uutta koronatartuntaa ja 3 uutta koronakuolemaa.

4.Pääseekö Kela-kyydillä koronatestiin?

Oikea vastaus:

Kyllä, jos esimerkiksi terveys on huono.

5.Kuinka isosta salakuljetuksesta poliisi kertoi?

Oikea vastaus:

Huumeita tuotiin jopa 20 miljoonan euron arvosta.

6.Mistä huumeita tuotiin?

Oikea vastaus:

Hollannista.

7.Miten ne tuotiin?

Oikea vastaus:

Kukkien joukossa.

8.Mikä puolue sai eniten kannatusta Ylen kyselyssä?

Oikea vastaus:

SDP.

9.Mikä puolue tuli toiselle sijalle?

Oikea vastaus:

Perussuomalaiset, mutta kokoomus sai kannatusta melkein yhtä paljon.

10.Miksi pakkanen tuntuu lähipäivinä tosi kylmältä?

Oikea vastaus:

Tuulen takia.

Tarkista vastaukset

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 16.40 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Areenasta.

Kuuntele myös Yle Uutiset selkoruotsiksi Areenasta.

Aluevaalit 2022

Graafinen Aluevaalit 2022 -tunnus.

Mistä aluevaaleissa on kysymys?

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Suomalaisia sanontoja

Piirroshahmoja.

Mitä suomalainen tarkoitttaa, kun hän sanoo näin...

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Yle Kielikoulu

Nainen katsoo puhelimesta posteja

Katso videoita ja opi suomea!

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä